انتشار فراخون دسته بندی و حمایت از شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و فعالین حوزه هوش مصنوعی

دکتر الهام فراهانی مدیرپروژه متابانک شرکت ملی انفورماتیک در اختتامیه چهارمین رویداد facecup خبرداد:انتشار فراخون دسته بندی و حمایت از شرکت ها، استارتاپ ها و فعالین حوزه هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی انفورماتیک،دکتر الهام فراهانی مدیرپروژه متابانک شرکت ملی انفورماتیک در اختتامیه چهارمین رویداد هوش مصنوعی در ابتدای سخنرانی خود متذکر شد 75 درصد ارزش آفرینی هوش مصنوعی مولد در چهار زمینه عملیات مشتری(چت بات و خدمات مشتری)، بازاریابی وفروش (محتوای بات و ربات تولید محتوای خلاقانه برای بازاریابی وفروش)، مهندسی نرم‌افزار(کد بات، تولید کننده کد کامپیوتری بر اساس پردازش زبان طبیعی ) و تحقیق و توسعه (چت بات و جمع آوری و تحلیل اطلاعات) خواهد بود.

 

به اعتقاد وی اتوماسیون و خدمات مشتری، محاسبات امتیاز اعتباری و ارزیابی ریسک مبتنی بر هوش مصنوعی، تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی، نظارت بر تراکنش‌ها، نظارت بر رفتارهای مشتریان و حسابرسی، معاملات الگوریتمی و روند بازار و پیش بینی رفتار مشتری از جمله زمینه های بکار گیری هوش مصنوعی در بانکداری می باشند که این صنعت را متحول خواهند کرد. مدیر پروژه متابانک شرکت ملی انفورماتیک کیفیت و در دسترس بودن داده‌ها، عدم شفافیت و سوگیری الگوریتمی، پذیرش و اعتماد مشتری، چالش ادغام با سیستم‌های موجود بانکی، حفظ حریم خصوصی داده‌ها و امنیت را مهمترین چالش‌های بکارگیری هوش مصنوعی در صنعت بانکداری برشمرد.

دکتر الهام فراهانی در خاتمه فرایند حرکت بانک ها به سوی هوش مصنوعی را مستلزم تغییر قابلیت ها در چهار لایه تعامل با مشتری، تصمیم‌گیری مبتنی بر هوش مصنوعی، فناوری‌های مرکزی، زیرساخت داده و در نهایت حرکت به سوی مدل عملیاتی پلتفرمی عنوان کرد.

ایشان در خاتمه facecup از انتشار فراخون دسته بندی و حمایت از شرکت ها و استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی در راستای ماموریت شرکت ملی انفورمتاتیک به منظور شناسایی و طبقه بندی شرکت های این حوزه خبرداد. بر این اساس مهلت ارسال اطلاعات، عناوین طرح ها و پروژه های در دست اقدام از طریق ایمیل دبیرخانه هوش مصنوعی شرکت ملی انفورماتیک به نشانی اینترنتی ai.info@nicholding.ir تا 18 اسفند 1402 تعیین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  +    =  93