مذاکره دوباره ستاد فناوری‌های اقتصاد دیجیتال با وزارت بهداشت درباره فروش اینترنتی دارو

دبیر ستاد فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی معاونت علمی از مذاکره مجدد با وزارت بهداشت درباره موافقت با فروش اینترنتی دارو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسین ملازاده به خبرگزاری مهر گفت: «بحث توزیع اینترنتی دارو اولین بار سال گذشته در آئین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه سلامت مطرح شد و هیأت وزیران وزارت بهداشت را موظف کرد ظرف دو ماه، دستورالعمل توزیع دارو از طریق سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی را تدوین و ابلاغ کند. در قانون مجلس نیز بر این موضوع تاکید شد ولی وزارت بهداشت تا الان زیر بار نرفته‌ است.»

«معاون اول رئیس جمهور هم به این موضوع وارد شده و از معاونت علمی در این خصوص نظرخواهی کردند و دکتر دهقانی در نامه‌ای پیشنهاد و نظر معاونت را اعلام و در پیوست نامه پیش‌نویسی را پیرامون موضوع فروش اینترنتی دارو ارائه کردند.»

به گفته ملازاده در این نامه گفته شده که مصوبه سال گذشته مغایرتی با قوانین کشور ندارد. همچنین تاکید شده که براساس مصوبه هیأت مقررات‌زدایی، سکوهای دارای پروانه کسب به مجوز جدید از سازمان غذا و دارو نیازی ندارند و می‌توانند از فعالیت داروخانه‌های دارای مجوز معتبر در بستر این سکوها برای عرضه دارو به مصرف‌کننده نهایی فعالیت کنند.

او خطاب به وزارت بهداشت گفت: «نمی‌شود به بهانه سلامت شهروندان که البته موضوع حساس و مهمی هم هست، جلوی کار و ورود بخش خصوصی را بگیریم. ما هیچکدام از این مسائل را نفی نمی‌کنیم ولی می‌گوئیم دقیقاً مطلوب شما چیست، اعلام کنید تا آن اتفاق بیفتد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  20