ناگفته هایی از گردش در شیراز!

شیراز یکی از محبوب‌ترین شهر‌های گردشگری ایران است که علاوه‌بر ایرانی‌ها، بسیاری از گردشگران خارجی نیز دوست دارند آن را تماشا کنند. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره ناگفته‌های از شیراز و زیبایی‌های آن صحبت کنیم.

اگر شما هم دوست دارید به شیراز سفر کنید و پرواز تهران به شیراز رزرو کرده‌اید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و آن را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره شیراز، گردشگری در آن و جاذبه‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده این‌شهر آغاز می‌کنیم. بعد از آن درباره برخی مطالبی که کم‌تر درباره شیراز خوانده‌اید، توضیحاتی را به شما خواهیم گفت.

درباره شیراز

شیراز و جاذبه‌های آن میان مسافران شناخته‌شده هستند و بسیاری از آن‌ها نیازی به توصیف و تعریف ندارند. شیراز را با نام‌ها و لقب‌های مختلفی می‌شناسند که هر‌یک نشان از زیبایی‌های این‌شهر و علاقه مسافران به آن دارد. ‌همراه زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهر بی‌نظیر شیراز، امکانات و خدمات مناسبی نیز ایجاد شده‌اند تا مسافران بتوانند سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنند.

اگر می‌خواهید پرواز شیراز مشهد رزرو کنید حتما درباره تور‌ها نیز بخوانید. تور شیراز نیز یکی از تورهای محبوب است. مسافران زیادی از داخل و خارج کشور ابا تور‌های متنوع به شیراز سفر می‌کنند.

ما در این‌مقاله می‌خواهیم درباره ناگفته‌هایی از گردش در شیراز صحبت کنیم. اگر دوست دارید بدانید، چرا شهر نارنج و شهر باغ‌ها میان مسافران و گردشگران مختلف محبوب و پرطرف‌دار است، حتما این‌مطلب را تا پایان بخوانید.

محله‌های قدیمی شیراز

محله‌های قدیمی شیراز

یکی از اولین گزینه‌هایی که شاید آن را در شهرهای زیادی به‌راحتی و با این‌وسعت نتوانید ببینید، محله‌های قدیمی شیراز هستند. محله‌های قدیمی و باصفایی در شیراز هستند که مسافران با قدم‌زدن در آن‌ها این‌فرصت را خواهند داشت تا با گذشته‌های جذاب شیراز آشنا شوند. هنوز مزدمی که در این‌محله‌ها زندیگی می‌کنند حال و هوایی از قدیم شیراز دارند.

دوربین خود را در این‌محله‌ها همراه داشته باشید و در موقعیت مناسبی تصاویری بی‌نظیر در دفتر خاطرات خود ثبت کنید. محله میدان شاه، محله سنگ سیاه، محله بالا کتف شیراز، بازار مرغ، سردزک، درب شاهزاده، لب آب و اسحاق بیگ برخی از محله‌ها و منطقه‌هایی هستند که شاید تصاویر زیادی از آن‌ها در فضای مجازی نبینید.

این‌محله‌ها را مسافران زیادی به‌دلیل وجود جاذبه‌های فوق‌العاده و فراوان شیراز از دست می‌دهند. اگر بلیط پرواز تهران به شیراز خریده‌اید، حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از یک یا چند محله قدیمی هم اختصاص دهید. از این‌فرصت استفاده کنید و برای مدت‌ها تصاویر بی‌نظیری از کوچه‌ها و محله‌های شیراز را در خاطر خود داشته باشید. در قسمت‌های بعدی درباره جاذبه‌های و دینی‌های شیراز که بهترین مکان‌ها برای گردشگران هستند نیز مطالبی را بیان خواهیم کرد.

جاذبه‌های شیراز

شهر زیبای شیراز، جاذبه‌های بسیاری دارد. این‌جاذبه‌ها مسافران را از نقاط مختلف جهان به شیراز دعوت می‌کند تا آن‌ها را با تاریخ و فرهنگ شیراز آشنا کند. جاذبه‌های شیراز متنوع هستند و فقط در دسته خاصی مانند تاریخی یا تفریحی گنجانده نمی‌شوند. علاقه‌مندان تاریخ، معماری، شعر، هنر و طبیعت برای سفری ایده‌آل، شیراز را انتخاب می‌کنند.

شیراز از هر‌نظر مسافران را مجذوب خود می‌کند و همه سلیقه‌ها این‌امکان را دارند که اوقات خوش و دل‌چسبی را در شیراز تجربه کنند. دیدنی‌های تاریخی و آثار باستانی شیراز هر مسافری را مجذوب خود کرده و دل کندن از آن‌ها را برای آن‌ها سخت می‌کند. هوای معتدل شیراز نیز باعث شده تا مسافران از شهر راضی باشند و در هر فصلی که فرصت داشته باشند، شیراز را مقصد مناسبی برای سفر بدانند. باغ‌های زیبا و فراوان شیراز نیز فرصتی برای رهایی از همه شلوغی‌های شهر‌های امروز و کسب آرامشی واقعی هستند.

جاذبه‌های شیراز

اگر می‌خواهید بلیط پرواز شیراز مشهد بخرید، حتما قبل از برگشت، جاذبه‌های معروف شیراز را ببینید. از جاذبه‌های معروف شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرسپولیس
  • بازار وکیل شیراز
  • مسجد وکیل
  • حمام وکیل
  • آرامگاه‌ سعدی
  • آرامگاه‌ حافظ
  • باغ ارم

جذابیت‌های دیگر شیراز

اگر بخواهیم همه جاذبه‌ها و دیدنی‌های شیراز در را بنویسیم حتما نیاز به تالیف چندین کتاب خواهیم داشت. اگر می‌خواهید بلیط پرواز تهران به شیراز بخرید، حتما قبل از سفر برای گشت‌وگذار در شیراز برنامه منظمی داشته باشید. شما باید بتوانید از همه جاذبه‌های شیراز، تعدادی از آن‌ها را ببینید.

معماری خانه‌ها و ساختمان‌ها، خیابان‌های تمیز برای قدم‌زدن، انواع بازار‌ها و فروشگاه‌های سنتی و لوکس، موزه‌های زیبا و رستوران‌های شیراز با انواع غذا‌های شیرازی می‌توانند بهترین‌ها برای سفر شما باشند. بهتر است برای بازدید از همه این‌موارد مطالعه کرده باشید و حتما از هردسته تعدادی از دیدنی‌ها را ببینید. بعد از پرواز شیراز مشهد نباید یاد این بیفتید که کاش مکان خاص دیگری را هم دیده بودم.

دیدنی‌های شیراز زیاد هستند و شما با توری چند‌روزه یا سفری یک‌هفته‌ای فرصت بازدید از همه جاذبه‌های آن را نخواهید داشت. قبل از سفر برنامه‌های خود را آماده کنید تا از همه لحظات سفر به شیراز بیشتری استفاده را ببرید. برای برنامه‌ریزی از سایت علی بابا، نظرات مسافران قبلی و مطالعه در منابع استفاده کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  7