جزئیات مرحله جدید کالابرگ‌ الکترونیکی(طرح فجرانه) اعلام شد

مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» با هدف حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه(اول تا هفتم) از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده(۱۴۰۳) اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو اتفاق ویژه و مزیت اصلی طرح جدید کالابرگ یعنی طرح فجرانه نسبت به نسخه قبلی آن افزایش مقدار اعتبار تشویقی از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان است و نکته دیگر می توان به حذف شرط خرید حداقل 200 هزار تومانی اشاره کرد که در ادامه این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

در این طرح ملی یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

پیرو اجرای« طرح فجرانه» قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید کالابرگ التکرونیک «طرح فجرانه» شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار شارژ و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید توسط مشمولین مصرف و هزنیه می‌شود که خانوار می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا‌به‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات(شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر است .

ضمناً باید تاکید کرد که یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.طرح جدید کالا برگ شامل یازده قلم کالای اساسی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می شود که میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان(اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

از مزایای دیگر این طرح حمایتی می توان به این نکته اشاره کرد که قیمت روز یعنی پایه سال ۱۴۰۱ اقلام فوق براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

نکته دیگر تشویقی طرح فجرانه شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است و دیگر الزامی درخصوص اعمال این شرط وجود ندارد و دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

باید یادآور شد متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

مهم ترین راه برای دریافت اطلاعات این فروشگاه‌ها این است که مشمولین می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند و مسیر دیگر برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت https://shoma.sfara.ir مراجعه کنند و همچنین از طریق اجرای کد دستوری #1463*500* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار قابل دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2