بررسی نکات مهم عملکرد ۹ ماهه بانک سامان

بانک سامان با سرمایه 4.827 میلیارد تومانی در 9 ماهه سال جاری به سود خالص 3.869 میلیارد تومانی دست یافت که با رشد 41 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال 1401 همراه شد. به این ترتیب سود انباشته بانک به 7.865 میلیارد تومان رسید که نسبت به ابتدای سال جاری 60 درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با بررسی گزارش 9 ماهه بانک می توان دریافت درآمدهای عملیاتی افزایش قابل توجهی داشته است. علت این امر نیز افزایش درآمد تسهیلات متناسب با رشد مبلغ تسهیلات از یک سو و از سوی دیگر با توجه به بخشنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی و محدودیت مصرف منابع در اعطای تسهیلات، مصارف انجام شده در حوزه اوراق خزانه دولتی و نیز سپرده گذاری در بازار بین بانکی بوده است.

با توجه به عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه کاردان در بازار سرمایه و شناسایی سود مرتبط سود ناشی از سرمایه گذاری در سهام و اوراق بهادار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

خالص درآمد کارمزد 77 درصد افزایش را تجربه کرد که علت آن را می توان در کارمزد دریافتی مرتبط با افزایش حجم ضمانتنامه ها، حواله های بانکی صادره، عملیات ارزی، کارمزد ناشی از عملیات اعتباری و کارمزد عملیات شتابی جست و جو کرد. نکته مهم دیگر رشد 122 درصدی سود مبادلات و معاملات ارزی است که به دلیل افزایش عملیات ارزی صورت پذیرفته است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  +    =  73