بانک خاورمیانه هم چون گذشته پر سود

بانک خاورمیانه در 9 ماهه سال 1402 با سرمایه 3.500 میلیارد تومانی به سود خالص 2.665 میلیارد تومانی دست یافت تا شاهد افزایش 82 درصدی سود بانک نسبت به دوره مشابه سال قبل باشیم. با تحقق سود خالص یاد شده سود انباشته بانک نیز از رقم 3.080 میلیارد تومان گذر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بررسی بیشتر گزارش بانک خاورمیانه نشان می دهد درآمد تسهيلات اعطايی و سپرده گذاری و اوراق بدهی با افزایش 52 درصدی همراه و منجر به رشد 70 درصدی خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری شد. لازم به ذکر است مجموع درآمدهای عملیاتی از 2.301 میلیارد تومان به 4.091 میلیارد تومان افزایش داشت؛ یعنی رشدی در حدود 78 درصد.

در میان هزینه های این بانک شاهد رشد 54 درصدی هزینه های عمومی و اداری و 48 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول بودیم. هزینه استهلاک نیز با کاهش 2 درصدی نسبت به مقطع مقایسه ای قبل همراه بود.

بانک خاورمیانه بیان داشت سود فعالیت های پولی (مجموع درآمد تسهیلات و سپرده گذاری و اوراق بدهی پس از کسر هزینه سود سپرده ها) 104 درصد افزایش داشت، که علت آن رشد مانده تسهیلات اعطایی و به تبع ان افزایش میانگین تسهیلات پرداختی بوده است. منابع این افزایش از طریق جذب سپرده ریالی، کاهش سرمایه گذاری در اوراق بدهی، جلوگیری از خروج وجه نقد در قالب سود تقسیمی به واسطه افزایش سرمایه تامین گردیده است.

بر طبق صورت وضعیت مالی، تسهيلات اعطايی و مطالبات از اشخاص غير دولتی تا پایان آذر ماه بالغ بر 56 هزار میلیارد تومان بود. در سوی مقابل حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری با رشد 32 درصدی نسبت به ابتدای سال به حدود 48 هزار میلیارد تومان رسید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  −  6  =