هدست جنجالی اپل ویژن پرو با قیمت نجومی به ایران رسید

ویژن پرو، مهم‌ترین محصول ۱۰ سال اخیر اپل، با قیمت نجومی وارد بازار ایران شد. اپل این محصول را فقط در آمریکا عرضه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت همان‌طور که انتظار می‌رفت، فروشندگان ایرانی در زمانی کوتاه توانسته‌اند اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل را که محصولی پیشرفته‌ و گران‌قیمت محسوب می‌شود، وارد بازار کشور کنند.

ویژن پرو که توسط اپل به‌عنوان «پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی تاریخ» رونمایی شده است، مهم‌ترین محصول این شرکت در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود. ویژن پرو با هرآنچه که اپل تا به امروز ساخته، تفاوت دارد.

تا قبل از آغاز عرضه‌ی رسمی ویژن پرو، شماری از فروشندگان ایرانی اعلام کرده بودند که هدست واقعیت مجازی اپل را در آمریکا پیش‌خرید کرده‌اند و آن را خیلی زود وارد کشور می‌کنند. حضور ویژن پرو در ایران، تعجب‌برانگیز نیست؛ اما فروش آن عجیب به نظر می‌رسد.

روند فروش ویژن پرو در آمریکا به این صورت است که کاربر باید ازطریق گوشی آیفون یا دستگاهی دیگر، چهره‌اش را اسکن کند. اپل سپس بر اساس اسکن چهره، قطعاتی مثل بخش مسدودکننده‌ی نور خارجی را به‌طور ویژه برای برای همان چهره‌ی اسکن‌شده ارائه می‌دهد.

تا زمانی که چهره‌ی کاربر اسکن نشود، ویژن پرو نمی‌تواند بهینه‌ترین تجربه‌ی ممکن را ارائه دهد؛ چون واردشدن هرگونه نور خارجی به داخل دستگاه، کار با محیط واقعیت مجازی را دشوار می‌کند.

شماری از فروشگاه‌ها در مراکز خرید تهران هدست ویژن پرو را به‌زودی به‌نمایش می‌گذارند. برخی از آن‌ها بیشتر قصد خودنمایی دارند و به‌دنبال فروش محصول نیستند؛ با این‌حال گروهی از فروشگاه‌های ایرانی، فروش اپل ویژن پرو را با گارانتی یک هفته‌ای شروع کرده‌اند. قیمت اپل ویژن پرو در ایران به حداکثر ۳۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد (قیمت هدست واقعیت مجازی مورد بحث در کانفیگ پایه در آمریکا ۳٬۴۹۹ دلار است).

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  40