اولین تراکنش برون مرزی درهم دیجیتال امارات انجام شد

اولین تراکنش فرامرزی درهم دیجیتال امارات به چین توسط رئیس هیئت مدیره بانک مرکزی امارات متحده عربی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا اولین تراکنش فرامرزی درهم دیجیتال امارات به ارزش ۱۳.۶ میلیون دلار به چین توسط شیخ منصور بن زاید آل نهیان، رئیس هیئت مدیره بانک مرکزی امارات متحده عربی انجام شد.

این تراکنش فرامرزی از طریق پلتفرم mBridge، ابتکار و تلاش مشترک بین مرکز نوآوری بانک تسویه بین‌المللی (BIS) و چهار بانک مرکزی موسس انجام شد؛ بانک مرکزی امارات متحده عربی، اداره پول هنگ کنگ، موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین، بانک تایلند و بیش از ۲۵ عضو مشاور از جمله این سازمان‌ها بودند.

هدف این برنامه تغییر پرداخت‌های فرامرزی عمده‌فروشی با استفاده از چارچوب مشترک برای چندین ارز دیجیتال بانک مرکزی (multi-CBDC) مبتنی بر فناوری است.

این پروژه به‌طور کامل عوامل مرتبط با ناکارآمدی، از جمله افزایش قیمت، کندی و نگرانی‌های شفافیت را بررسی می‌کند. علاوه بر این، چالش‌های کنونی مربوط به حفاظت از سلطه ارز و حفظ تعادل پولی و مالی در تمام حوزه‌های قضایی مربوطه معرفی خواهد شد.

این بانک، اولین بانک ابوظبی است که طرح آزمایشی را با استفاده از بلاک چین Onyx طراحی شده جی پی مورگان برای تسریع انتقال برون مرزی انجام داده است چین نیز به‌طور فعال توسعه ارز دیجیتال ملی خود (e-CNY CBDC) را ترویج کرده که منجر به تکمیل معامله اولیه نفت برون مرزی و تسویه حساب فلزات گرانبها شده است.

اما در ایالات متحده، رابرت اف کندی جونیور، دونالد ترامپ و ران دیسانتیس از جمله رقبای ریاست‌جمهوری هستند که علیه ارزهای دیجیتال ملی صحبت کردند و حتی قول داده‌اند در صورت انتخاب شدن، آنها را غیرقانونی کنند.

کریپتو نیوز نوشت ران دیسانتیس جمهوری‌خواه در اوایل ژانویه از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40