تحولات بزرگ در واگذاری املاک مازاد بانک شهر / برگزاری ۱۳ مرحله مزایده فروش املاک در سال جاری

بانک شهر با در نظر گرفتن سیاست های کلی بانک مرکزی و دستورالعمل های ابلاغی از سوی هیأت مدیره و تدابیر مدیرعامل، با هدف افزایش ارزش افزوده و توسعه توان اجرایی و اثر بخشی بیشتر در فعالیت های بانکی، تحولاتی بزرگ در واگذاری املاک مازاد خود به ثبت رسانده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فروش املاک مازاد بانک‌ها به عنوان یکی از محوری‌ترین مباحث مورد توجه شبکه بانکی، با مشوق‌های جدید برای خریداران در بانک شهر دنبال می‌شود. در دوره جدید مدیریتی بانک شهر، سعی بر آن بوده است تا واگذاری املاک مازاد به نحو اصولی و قانون مندتر از گذشته صورت پذیرد.
بانک شهر در حوزه فروش املاک مازاد عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی داشته است و در سال 1401 با انجام مزایده های پیوسته توانسته تعداد 220 رقبه از املاک را واگذار کند. از ابتدای سال جاری تا کنون نیز طی برگزاری 13 مرحله مزایده فروش، تعداد قابل توجهی از املاک مازاد بانک به فروش رفته است. در 9 ماهه نخست سال جاری میزان تحقق اهداف بانک شهر در این زمینه بالغ بر 18 درصد بیش از هدف تعیین شده بوده و بانک توانسته با فروش این اموال و بالابردن نقدینگی، قدرت پرداخت تسهیلات شبکه شعب را افزایش داده و نیز صورتهای مالی خود را اصلاح کند.
در راستای وصول مطالبات از شهرداری ها نیز تاکنون مبلغ 95/600 میلیارد ریال وصول گردیده و املاک سهل البیع و مناسب تری نسبت به سنوات گذشته از شهرداری ها تملک گردیده است. همچنین در راستای ملکی سازی شعب بانک نیز تا کنون تعداد 10 رقبه از شعب استیجاری بانک نیز که اجاره بهای بالاتری نسبت به سایر شعب به بانک تحمیل می داشتند، به تملک بانک در آمده است.
در راستای اقدامات بانک شهر در اجرای مفاد مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین تحقق نوآوری در خدمت و به منظور مولدسازی دارایی ها و واگذاری املاک مطلوب و قابل واگذاری بانک شهر ، صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امین شهر یکم متعلق به بانک شهر ، به عنوان اولین صندوق املاک و مستغلات در شبکه بانکی کشور ، مجوز پذیره نویسی خود را دریافت کرد.
تأسیس صندوق زمین و ساختمان بانک شهر نیز یکی از اقدامات مهم از سوی معاونت پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر بوده است. استفاده از ظرفیت نهادها و ابزارهای بازار سرمایه جهت واگذاری بهینه املاک بانک، ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و تحقق سود حسابداری مناسب از مزایای تأسیس صندوق املاک و مستغلات بانک شهر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2