قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۲ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. بازارها همچنین منتظر تصمیم‌گیری فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد این سیاست به دست آید.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 2032 دلار و 16 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک افزایش 0.27 درصدی به 2050 دلار و 10 سنت رسیده است.
آمریکا در فکر پاسخ مناسبی به حمله پهپادی به نیروهایش در خاورمیانه است که برای اولین بار از آغاز جنگ غزه باعث کشته و زخمی شدن چندین سرباز این کشور در اردن شده است.سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته و تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده است.
اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه برگزار می‌شود. نتیجه این اجلاس تعیین کننده زمان آغاز کاهش نرخ بهره خواهد بود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته نشان داد تورم در این کشور برای سومین ماه پیاپی زیر 3 درصد بوده است. بدین ترتیب احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد.
نظرسنجی رویترز از اقتصاددان‌ها در روز دوشنبه نشان داد بی‌ثباتی در مورد اقتصاد آمریکا و کاهش نرخ بهره قیمت طلا را در 2024 به یک رکورد جدید می‌رساند.
قیمت نقره امروز با 0.15 درصد افزایش به 23 دلار و 29 سنت رسید و پلاتین با 0.29 کاهش 929 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  +    =  38