پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ دی ۱۴۰۲ / حباب سکه تخلیه شد

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با هر دو روند کاهشی و افزایشی همراه شد. افزایش قیمت طلای جهانی، قیمت طلا را در بازار داخلی اندکی افزایش داد. در مقابل، کاهش قیمت دلار، قطعات سکه را با خود همراه کرد. حباب سکه در تمام قطعات، طی روز دوشنبه کاهش قابل توجهی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز دوشنبه ۲۵ دی روند متوازنی نداشت؛ اما می‌توان گفت ریتم کلی بازار کاهشی بود و افزایش قیمت، چندان چشمگیر نبود.

طی دو روز اخیر، سیاست‌‌گذار توانست مانع افزایش قیمت دلار شود و با خبردرمانی و ارزپاشی، قیمت این اسکناس را کنترل کند. قیمت دلار در سومین روز هفته، کاهش ۴۰۰ تومانی داشت و در پله‌های نخست کانال ۵۲ هزار تومانی معامله شد؛  به دنبال کاهش قیمت دلار، قیمت قطعات سکه هم ریزش‌های سنگینی داشت. با این وجود رشد نزدیک به پنج دلاری طلای جهانی قیمت طلا را اندکی افزایش داد.

تحلیلگران بازارهای مالی، روند قیمت بازار طلا در ادامه هفته جاری را در روند باثباتی پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند سیاست‌‌گذار مانع رشد قیمت دلار خواهد شد و همین موضوع به تثبیت قیمت در بازار طلا و سکه کمک می‌کند.

سکه‌های سبک تغییر کانال دادند

سکه امامی در شروع معاملات روز دو‌شنبه ۲۵ دی برخلاف سایر قطعات، افزایشی‌ بود؛ اما بعد از ظهر روند قیمت این قطعه برگشت. در پایان معاملات روز دوشنبه سکه امامی با کاهش ۹ هزار تومانی روی قیمت ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه‌ بهار ۶۲۵ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد. ربع‌سکه با ۴۵۰ هزار تومان کاهش روی قیمت ۱۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تومانی ایستاد و نسبت به روز یکشنبه یک کانال عقب‌نشینی کرد. سکه گرمی با کاهش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۹۰ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه در تمام قطعات ریزشی شد

قیمت طلا نیز بیست و پنجم دی‌ماه، افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۵۰۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار دو هزار و ۳۰۰ تومان گران شد و به رقم دو میلیون و ۶۵۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۲۲ هزار تومان رسید.حباب خانواده سکه‌ها نیز طی روز دوشنبه در برخی قطعات، ریزش‌های قابل توجهی  داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۲۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزاری ۷۹۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۷۰۶ هزار تومان، ربع سکه ۵۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۳۶ هزار تومان افت داشت. در سومین روز هفته حباب سکه امامی در سطح پنج میلیون تومانی قرار گرفت. این در حالی بود که در ابتدای هفته جاری حباب این قطعه هشت میلیون تومان را رد کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −    =  4