نشانه‌گیری فرزین در بازار طلا و ارز

بازار ارز و سکه روز قبل را هم افزایشی شروع به کار کرد ولی حوالی ساعت ۱۲ ظهر بازارساز وارد میدان شد و در مقابله سر به هوایی سکه ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران بازار ارز و سکه روز قبل را هم افزایشی شروع به کار کرد ولی حوالی ساعت ۱۲ ظهر بازارساز وارد میدان شد و در مقابله سر به هوایی سکه ایستاد.

محمدرضا فرزین رییس بانک مرکزی در نیمه روز گذشته از ضرب سکه با تکنولوژی جدید و بدون تاریخ خبرداد که در راه بازار است، رییس بانک مرکزی با این خبر لیدر افزایشی اخیر بازار را نشانه گرفت و نشانه‌گیری این هدف باعث سقوط در بازار ارز و طلا شد.

سکه امامی که در شروع معاملات دیروز تا سقف ۳۴ میلیون تومانی بالا رفته بود، با انتشار این صحبت‌ها نسبت به سقف روزانه خود نزدیک ۸ درصد فرو ریخت و اختلاف سقف و کف قیمتی به بیش از دو‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سقوط سکه همزمان بقیه بازارها را هم با خود نزولی کرد و بازار ارز و طلا فرو ریختند.

حباب درهم افزایش یافت

همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، حباب درهم روند افزایشی داشت، که سه دلیل می‌تواند داشته باشد اول آنکه بازارساز قیمت‌های فعلی را جدی نمی‌داند و به همین خاطر در قیمت‌های بالای فعلی لزومی برای عرضه نمی‌بیند دوم معامله‌گران درهم در حال ارزیابی بازار هستند تا همگام روند جدید شوند دلیل سوم هم پایان زودتر معاملات درهم است که باعث می‌شود از روند کاهشی روز قبل عقب مانده باشد که البته با شروع معاملات امروز و بررسی روند قیمت‌ها وضعیت مشخص‌تر خواهد شد.

تتر در معاملات روز قبل هم مسیر دلار و سکه نشد و در معاملات شب گذشته پشت کانال ۵۲ هزار تومانی مانده بود و هنوز کانال ۵۳ هزار تومان را واگذار نکرده بود. واگذاری کانال ۵۳ هزار تومان برای تتر و‌ عقب‌نشینی قابل توجه در کانال ۵۲ هزار تومان عاملی است که می‌تواند بازار ارز را در روز جاری با کاهش مضاعف رو‌به رو‌کند.

قدرت خریداران تضعیف شد/ تناقض صندوق‌های بورسی

در کنار تابلوی بازار ارز و طلا، در روز قبل تابلوی‌صندوق‌های طلا هم جالب توجه بودند.

صندوق‌های بورسی بر روی انواع اوراق و گواهی سکه، شمش و طلای آب‌شده فعالیت دارند و بر اساس آن قیمت‌گذاری می‌شوند، در ابتدای شروع معاملات در روز قبل، صندوق‌های طلای بورسی شروع سبزی را داشتند، ولی پس از انتشار صحبت‌های رییس بانک مرکزی، فروریختند.

رنج منفی در معاملات برخی صندوق‌ها و افزایش تعداد خریداران نسبت به فروشندگان نشان‌دهنده تضعیف قدرت خریداران در معاملات روز گذشته صندوق‌های طلای بورس بود که نشان می‌دهد احتمالا برای معاملات روز جاری نیز روند غالب صندوق‌های بورسی علی‌الخصوص صندوق‌های مبتنی بر گواهی سکه منفی باشد، ولی معاملات روز قبل صندوق‌های بورسی یک تناقض نیز داشت و آن رکوردشکنی حجم معاملات در تعداد قابل توجهی از صندوق‌های طلا بود.

رویارویی بورس با مقاومت مهم

ارزش معاملات خرد در روز قبل هم افزایش یافت و به روند صعودی خود ادامه داد. شاخص کل در آستانه مقاومت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار دارد و امروز معلوم خواهد شد که از پس این مقاومت برمی آید یا خیر.

در صورتی که شاخص کل بازار سرمایه بتواند مقاومت محدوده دو‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را بشکند محدوده دو میلیون و ۲۴۰ هزار واحدی مهم‌ترین مقاومت پیش روی بازار سرمایه خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  5