اپل به کاربران شاکی آی‌فون‌های قدیمی ۹۲ دلار غرامت می‌دهد

اپل پرداخت غرامت به کاربران شاکی آی‌فون را آغاز کرد. این کاربران در شکایت دسته‌جمعی، شرکت را متهم کرده بودند به‌طور مخفیانه سرعت نسخه‌های قدیمی‌تر آی‌فون با باتری قدیمی را کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر این توافق خارج از دادگاه برای تسویه که به «باتری گیت» مشهور شده، در سال ۲۰۲۰ به دست آمد و طبق آن قرار شد اپل ۵۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد. در حقیقت این شکایت از تصمیم اپل در ۲۰۱۷ میلادی برای کندتر کردن عملکرد برخی از نسخه‌های آی‌فون بدون اطلاع‌رسانی شفاف به کاربران سرچشمه گرفته بود.

شکایت مذکور در دسامبر ۲۰۱۷ میلادی ثبت و در آن ادعا شد اپل در سیستم عامل iOS۱۰.۲.۱ قابلیت کندتر کردن عملکرد را ارائه کرده بود تا از خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌ها اجتناب کند، اما در بخش به‌روزرسانی‌ها آن را اعلام نکرده بود.

هرچند اپل به دلیل نبود شفافیت عذرخواهی و به‌طور موقت جایگزین کردن باتری با تخفیف را برای کاربران فراهم کرد، اما هرگونه گمراه کردن عمدی کاربران را انکار و اعلام کرد: برای اجتناب از یک دعوی حقوقی سنگین و پرهزینه شکایت را تسویه کرده است.غرامت مربوط به این تسویه شامل شهروندان آمریکایی می‌شود که آی‌فون ۶، ۶پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس یا اس‌ای با سیستم عامل iOS۱۰.۲.۱ و دسته ‌ای از آی‌فون‌های ۷ و ۷ پلاس و نسخه‌های بعدی آی‌فون با iOS۱۰.۲.۱ آنها تحت تاثیر این اقدام اپل قرار گرفته بود. مهلت ثبت شکایت نیز اکتبر ۲۰۲۰ میلادی اعلام شده بود. طبق گفته برخی خوانندگان نشریه مک رومرز که غرامت مذکور را دریافت کرده‌اند، کاربران واجد شرایط حدود ۹۲ دلار دریافت می‌کنند. هرچند اپل همچنان از سیستم مدیریت عملکرد در آی‌فون‌های بعدی نیز استفاده می‌کند، اما اکنون شفافیت و کنترل بیشتری بر این قابلیت را برای کاربرانش فراهم می‌کند. ویژگی «سلامت باتری» چرخه عمر باتری دستگاه را به کاربر نشان می‌دهد و به وی کمک می‌کند در صورت تمایل قابلیت کا هش عملکرد را غیرفعال کند، هرچند ریسک خاموش شدن ناگهانی دستگاه وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  56