توصیف مدیرعامل هیتوبیت از بهترین‌ فین‌تک / تمرکز بر ارائه سرویس‌های تخصصی به‌جای اصرار بر کامل بودن سبد

خدماتی که توسط شرکت‌های فناوری‌های نوین مالی ارائه می‌شود متنوع است و به یکی از زمین‌های رقابت بین شرکت‌های مذکور تبدیل شده است؛ موضوعی که صالح خواجه‌دلویی، مدیرعامل هیتوبیت به آن اشاره کرده و می‌گوید: «کامل بودن سبد محصولات یک شرکت، همیشه هم مزیت به حساب نمی‌آید و گاهی لازم است بعضی از محصولات توسط برخی از شرکت‌ها ارائه نشود؛ استراتژی تمام کسب‌وکارهای فین‌تکی باید به گونه‌ای باشد که از خودشان بپرسند آیا ارائه چنین خدمتی لازم است و یکسری خدمات را ارائه ندهند. اغلب ما فکر می‌کنیم بهترین بودن در کامل بودن است، در صورتی که درست نیست و این تخصصی بودن و درست سرویس دادن است که از ما بهترین می‌سازد.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رسانه رمزارز، صالح خواجه‌دلویی، مدیرعامل هیتوبیت با اشاره به این موضوع می‌گوید: «انتخاب شرکت‌ها در بازاری که فعالیت می‌کنند، متفاوت است. چه برسد به اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی را هم در کنار یکدیگر در نظر بگیریم. اگر شخص حقیقی را با حجم معاملات زیاد ماهیانه در نظر بگیریم، باز هم نیازهای او با خدمات سازمانی متفاوت خواهد بود. به همین منظور، ما در بخش خدمات سازمانی هیتوبیت تصمیم گرفتیم طوری عمل کنیم که این تفاوت‌ها را ببینیم و خدمات مناسبی به اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت ارائه دهیم.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که آنها در هیتوبیت ظرفیت‌ها و فضای موجود در دنیا را هم در نظر گرفته‌اند و می‌کوشند خدماتی مشابه آنچه در دنیا ارائه می‌شود به مشتریان خود در ایران ارائه دهند و در همین راستا، خط کسب‌وکاری جداگانه‌ای ایجاد کرده‌اند.


لازم نیست برخی خدمات از سوی شرکت‌ها ارائه شود


به نظر مدیرعامل هیتوبیت، کامل بودن سبد محصولات یک شرکت همیشه هم مزیت به حساب نمی‌آید و گاهی لازم است بعضی از محصولات توسط برخی شرکت‌ها ارائه نشود: «استراتژی تمام کسب‌وکارهای فین‌تکی باید به گونه‌ای باشد که از خودشان بپرسند آیا ارائه چنین خدمتی لازم است و یکسری خدمات را ارائه ندهند. اغلب ما فکر می‌کنیم بهترین بودن در کامل بودن است، در صورتی که درست نیست و این تخصصی بودن و درست سرویس دادن است که از ما بهترین می‌سازد.»

یکی از مسائلی که این روزها بین کسب‌وکارهای مختلف ترند شده، رفتن به سمت بازارهای ۲۴ در ۷ است. خواجه‌دلویی درباره علت ترند شدن این موضوع اظهار می‌کند: «ما در وضعیت رکود و تورم به سر می‌بریم و اینکه کسب‌وکارهای مختلف بخواهند از مزایای حضور ۲۴ در ۷ در بازار استفاده کنند، طبیعی است. اینکه بتوانند هر لحظه نقدشوندگی داشته باشند به توسعه آنها کمک می‌کند و دلیل مهاجرت‌شان به سمت دارایی‌هایی که نقدشوندگی بالاتری دارند هم همین است.»


مشاوره مدیریت سبدگردانی


یکی از فعالیت‌های فعلی هیتوبیت، ارائه مشاوره مدیریت سبدگردانی به شرکت‌هایی است که می‌خواهند وارد حوزه سرمایه‌گذاری شوند. به گفته او، آنها در هیتوبیت نیازهای افراد را مشخص کرده و با توجه به میزان ریسک‌پذیری، حجم سرمایه در گردش و ساختاری که در آنها وجود دارد، پیشنهادهای متفاوتی به آنها می‌دهند. او توضیح می‌دهد: «ما جزو صرافی‌هایی هستیم که می‌توانیم نسخه وایت‌لیبل خودمان را به‌عنوان صرافی که خوشنام است، به اشتراک بگذاریم؛ نسخه‌ای که در اختیار همه قرار نمی‌گیرد و فقط مختص دو یا سه شرکت خواهد بود و در عمل پشتیبانی فنی و عملیاتی آن بر عهده ما خواهد بود. علاوه بر این، به مقوله پرداخت نیز توجه کرده‌ایم و بحث پرداخت در لایه‌های مختلف درون و برون‌شرکتی وجود دارد و شرکت‌ها با توجه به میزان ریسک‌پذیری و تعاملاتی که می‌خواهند داشته باشند، از آن استفاده می‌کنند.»


انواع حوزه‌های کسب‌وکاری


بنا بر صحبت‌های خواجهه‌دلویی، رسیدگی به مشتریان حقیقی و حقوقی برای آنها اولویت دارد و هیتوبیت هم به خط کسب‌وکاری B و هم به خط کسب‌وکاری C اهمیت می‌دهد. با این حال، آن‌طور که خواجه‌دلویی می‌گوید تمرکز آنها روی خط کسب‌وکاری B بیشتر است. او در ادامه اظهار می‌کند: «حوزه کسب‌وکاری C اقیانوس قرمزی است که فقط با به‌کارگیری نوآوری و خلاقیت و هدایت درست و هدفمند پول قابل استفاده می‌شود و ما در هیتوبیت چنین رویکردی به بازار داریم. همه مجموعه‌ها از فضای C شروع کرده‌‌اند و به این فکر بوده‌اند که قبل از هر چیز نیازسنجی درستی داشته باشند تا از این طریق بالغ شوند.»

او به برخی از صرافی‌های رمزارز موفق دنیا اشاره می‌کند و می‌گوید: «صرافی‌هایی نظیر بایننس، جمینای، کوین‌بیس و بای‌بیت در مقایسه با سایر همتایان‌شان عملکرد بهتری داشته‌اند و سرویس‌های بجا و خوبی ارائه داده‌اند. نکته مهمی که در ارائه خدمات سازمانی جدید مؤثر است، این است که صرافی‌های رمزارز فقط در صورتی می‌توانند تنوع و کثرت خدماتشان را بیش‌تر کنند که مشکلات رگولاتوری‌شان برطرف شده باشد و لازم نباشد در فضایی مه‌آلود حرکت کنند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  40  =