گزارش یک‌ساله سرویس بین‌شهری تپسی نشان داد/ رکورد ۱۰۰سفره مسافر و رکورد درآمد ۱۸۱ میلیون تومانی سفیر

سرویس بین‌شهری تپسی بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز و تپسی از ابتدای شکل‌گیری این محصول رشدی ۱۰برابری در تعداد سفرهای محصول جدید خود تجربه کرده است. بررسی این گزارش نشان می‌دهد که یک خانم با ۱۰۰ سفر در مسیر کرج-قزوین رکورددار جابه‌جایی بین‌شهری بوده و در سمت مقابل، راننده‌ای با ۱۲۲ سفر بین‌شهری و درآمدی ۱۸۱ میلیون تومانی، پرسفرترین سفیر این محصول لقب گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت تپسی با گذشت بیش از یک سال از شروع به کار «سرویس بین‌‌شهری»، گزارشی از عملکرد این محصول منتشر کرده است. سرویس بین‌شهری تپسی شهریور ۱۴۰۱ در دسترس کاربران قرار گرفت و امروز در ۳۴ شهر کشور مشغول فعالیت است.

این سرویس در ابتدای شکل‌گیری تنها محدود به مناطقی می‌شد که تپسی مشغول ارائه خدمات درون‌شهری بود، اما آخرین اطلاعات حکایت از گسترش این خدمات به سرتاسر کشور دارد. به این ترتیب کاربران می‌توانند برای سفر به استان‌های مجاور و همچنین مسافت‌های طولانی‌تر تا ۵۰۰ کیلومتر از محصول بین‌شهری تپسی استفاده کنند.


رشد ۱۰برابری تعداد سفرها در یک سال


طبق گزارش منتشرشده، از ابتدای شکل‌گیری این محصول که با اربعین سال ۱۴۰۱ هم‌زمان بود، تپسی رشدی ۱۰برابری در تعداد سفرهای محصول جدیدش تجربه کرده است. این در حالی است که آغاز کمپین‌های این شرکت برای ترویج سرویس بین‌شهری از اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد که در نتیجه، آمار فروش در چهار ماه، رشدی مشابه هفت ماه قبل داشته است.

بیشترین جابه‌جایی در مسیر قم-تهران


آمار مسیرهای پرتردد سرویس بین‌شهری بخش دیگر این گزارش است. طبق این اطلاعات، تردد بین دو شهر تهران و قم با فاصله زیاد به نسبت سایر مسیرها در صدر جدول قرار دارد. به عبارت دیگر، آمار مسیرهای قم-تهران و تهران-قم با مجموع ۲۶ درصد از حجم سفرهای تپسی بین‌شهری، از نیاز شهروندان قم به رفت‌و‌آمد بیشتر با تهران حکایت دارد. همچنین حضور مسیر مشهد-نیشابور در لیست مسیرهای پرتردد در شرایطی که شهرهای تهران و کرج، دست‌کم مبدأ یا مقصد تمامی موارد لیست هستند جالب توجه است.

تهران، قم و اصفهان پرتکرارترین مبدأها، حضور نیشابور در مقاصد پرتردد


در ادامه این گزارش، تپسی شهرهای کشور را از منظر مبدأ و مقصد مقایسه کرده است. با مطالعه دو جدول زیر درمی‌یابیم که بیشترین سفرها از چه شهرهایی آغاز شده و به کدام مقاصد بوده است.

سفرها در دوران اربعین چگونه بوده است؟


این گزارش علاوه بر داده‌های آماری از شهرهای مختلف، به‌طور ویژه رفتار کاربران در دوران اربعین (۱ تا ۱۵ شهریور) را نیز مطالعه کرده است. دلیل این اقدام، پیک شدن درخواست سفر به مرزهای زیارتی در این بازه زمانی و جذابیت مقاصد محبوب آنها عنوان شده است.

طبق پیش‌بینی‌ها، سفر از تهران به مرزهای غربی کشور به مناسبت اربعین با فاصله بیشتر از سایر شهرهای کشور بوده است. در این آمار کرج، اصفهان، شیراز و کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب دیگر در این بین، جذابیت مرزها یا استان‌های غربی کشور برای زائرین است؛ جایی که با درنگ بیشتر در این قبیل سفرها، شاهد جذابیت مرز مهران به نسبت سایر مقاصد در این دوران هستیم.

ترین‌ها در سال اول فعالیت تپسی بین‌شهری


تپسی در گزارش خود آمارهایی از رکوردداران سفر در ناوگان بین‌شهری این شرکت منتشر کرده که در نوع خود جالب توجه است. در سمت مسافر، یک خانم با ۱۰۰ سفر در مسیر کرج-قزوین رکورددار جابه‌جایی بین‌شهری بوده و در سمت مقابل، راننده‌ای با ۱۲۲ سفر بین‌شهری در بازه یک‌ساله پرسفرترین سفیر این محصول لقب گرفته است. او در مجموع توانسته درآمدی ۱۸۱ میلیون تومانی داشته باشد. اصفهان-تهران، شیرازاصفهان و تهران-اصفهان جاده‌های مورد علاقه او از میان ۱۷ مسیر ترددش بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40