هفت پیش‌بینی فین‌تک برای سال ۲۰۲۴

شرکت‌های فین‌تک از هوش مصنوعی برای محصولات و خدمات جدید استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود این روند با رشد همراه باشد. در عین حال فین‌تک‌ها و بانک‌ها بر کاهش اثرات زیست محیطی و ترویج راه‌ حل‌های پرداخت دیجیتال سازگار با محیط زیست تمرکز دارند. انتظار می‌رود شرکت‌های فین‌تک به سمت مدل‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) روی آورند تا با فرسایش مبادله‌ای مقابله کنند و قابلیت پیش‌بینی و مقیاس‌پذیری درآمد را بهبود بخشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سال گذشته سفری قابل توجه در عرصه در حال تکامل فناوری مالی بوده است که ما را برای آینده نوستالژیک و هیجان زده آماده کرده است.

ما در آستانه یک دوره جدید ایستاده ایم و مشتاق پذیرش پیشرفت ها و فرصت هایی هستیم که در انتظار سال 2024 است.

در همین راستا، پیش بینی های کلیدی برای چشم انداز فین تک در سال 2024 عبارتند از:

1. طیف وسیع تری از اپ های هوش مصنوعی

بیش از نیمی از شرکت های فین تکی از هوش مصنوعی برای توسعه محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند. انتظار می ‌رود این روند با طیف گسترده‌ تری از کاربردهای هوش مصنوعی مانند ارزیابی اعتبار، خدمات مشاوره رباتیک، معاملات الگوریتمی و ارزیابی ریسک ادامه یابد.

2. پرداخت های پایدار بیشتر

فین ‌تک و بانک‌ ها به نیاز به پایداری پاسخ می ‌دهند که تا حدی به دلیل الزامات نظارتی است. این کار شامل کاهش اثرات زیست محیطی و ترویج راه حل های پرداخت دیجیتال است که نسبت به روش های سنتی دوستدار محیط زیست تلقی می شوند.

3. افزایش پذیرش استیبل کوین ها

پیش ‌بینی می ‌شود استیبل‌ کوین ‌ها، ارزهای رمزنگاری شده مرتبط با دارایی ‌های باثبات، پذیرش بیشتری داشته باشند. آن ها به طور فزاینده ای در بخش تجاری برای نقل و انتقالات برون مرزی پذیرفته می شوند و راه های سریعتر و ساده تری برای تبدیل به ارزهای فیات ارائه می دهند.

4. تغییر مدل های درآمدی به SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس)

انتظار می ‌رود که شرکت‌ های فین ‌تکی به سمت مدل ‌های نرم‌ افزار به ‌عنوان سرویس (SaaS) روی بیاورند زیرا فرسایش مبادله‌ ای باعث کاهش درآمدهای کارمزدی می ‌شود. SaaS قابلیت پیش بینی درآمد، مقیاس پذیری و دسترسی بهبود یافته را برای مشتریان ارائه می دهد.

5. ادغام و تملک

انتظار می ‌رود این صنعت در سال 2024 شاهد ادغام و فعالیت ‌های M&A بیشتری باشد، با شرکت‌ های فین‌ تک مستقر و موسسات مالی سنتی که ادغام می ‌شوند یا دیگران را خریداری می‌ کنند تا دسترسی به بازار و ارائه خدمات خود را گسترش دهند.

6. مقررات بیشتر با پایان دوره مهلت برگزیت

با پایان یافتن دوره مهلت مجوزهای FCA اتحادیه اروپا، تمرکز بیشتری بر روی انطباق با مقررات وجود خواهد داشت. فین ‌تک ‌هایی که در بریتانیا فعالیت می ‌کنند برای ادامه فعالیت ‌های خود باید به طور کامل از FCA مجوز بگیرند.

7. افزایش مقررات پیرامون DeFi

امور مالی غیر متمرکز (DeFi) مورد توجه قرار گرفته است، اما تنظیم ‌کننده‌ ها به دلیل تهدیدات امنیتی بالقوه در حال بررسی دقیق پذیرش آن هستند. در حالی که دولت بریتانیا از توسعه DeFi حمایت می ‌کند، تنظیم ‌کننده‌ ها بر قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم در شرکت‌ های رمزنگاری متمرکز هستند.

منبع: medium.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  −  23  =