برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رویداد ۹ ژانویه / معرفی ۵ کارگاه تخصصی‌ که نباید از دست بدهید

کمتر از ده روز دیگر سومین رویداد ۹ ژانویه به مدت دو روز مصادف با ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود. برای اولین‌بار در سومین دوره رویداد ۹ ژانویه کارگاه‌‌های آموزشی توسط چهره‌های شناخته‌شده کسب‌وکاری یا کامیونیتی رمزارز و بلاکچین کشور در حاشیه این رویداد برگزار خواهد شد. در این گزارش ۵ کارگاه تخصصی که نباید آنها را از دست داد، معرفی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در رویداد ۹ ژانویه ۵ کارگاه تخصصی با عنوان‌های «دیفای و فرصت‌های کسب‌وکاری و سرمایه‌گذاری آن»، «الزامات، محدودیت‌ها و فرصت‌های حضور در‌ بازار بین‌الملل بلاکچین برای تیم‌های ایرانی»، «مارکت کریپتو در سال ۲۰۲۴: همه سناریوهای خوش‌بینانه و بدبینانه»، «کپی‌تریدینگ و مدیریت دارایی در فضای رمزارز» و «بررسی انتظارات و امکان‌های همکاری متقابل تریدرها و صرافی‌های داخلی» برگزار می‌شود.


دیفای و فرصت‌های کسب‌وکاری و سرمایه‌گذاری آن


اولین کارگاه از فهرست منتخب پنج‌تایی کارگاه‌های تخصصی رویداد ۹ ژانویه، کارگاه آموزشی «دیفای و فرصت‌های کسب‌وکاری و سرمایه‌گذاری آن» است.

بحث دیفای و امورمالی غیرمتمرکز در چند سال گذشته به عنوان یکی از ترندهای آینده و حوزه‌های رو به رشد اکوسیستم بلاکچین و رمزارزی در دنیا معرفی شده و سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی آن انجام شده است. در ایران هم صرافی‌ها و هم کسب‌و‌کارهای این حوزه و همچنین سرمایه‌گذاران خرد تاکید ویژه‌ای روی حوزه دیفای داشته‌اند و صحبت از این می‌شود که با توجه به حجم سرمایه‌‌گذاری‌هایی که روی حوزه دیفای شده و اقبال شرکت‌های بزرگ حوزه مالی سنتی و توجه صرافی‌های بزرگ رمزارزی در ایران و دنیا، این حوزه با رشد خوبی همراه باشد.

در مسیر توسعه دیفای، فرصت سرمایه‌گذاری روی یکسری از پروژه‌ها وجود دارد. برخی از این پروژه‌ها در صرافی‌های ایرانی فهرست شده‌اند و امکان خرید توکن‌های آنها نیز فراهم است. اما این پروژه‌ها علاوه بر تعدد، پیچیده هم هستند. در کارگاه‌ «دیفای و فرصت‌های کسب‌وکاری و سرمایه‌گذاری آن» درباره برخی از این پروژه و در مورد توکن‌ها و پروژه‌هایی که فرصت رشد خوبی خواهند داشت صحبت خواهد شد.

همینطور از این صحبت می‌شود که صاحبان ایده و کسب‌و‌کار که می‌خواهند کسب‌و‌کار حوزه بلاکچین راه‌اندازی کنند در حوزه دیفای برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار چه فرصتی پیش روی آنهاست.

فضای کریپتو به سرعت در حال تکامل است و توجه سرمایه‌گذاران نباید فقط معطوف به ارزهای دیجیتال باشد. افراد و شرکت‌ها باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دیفای را غنیمت بدانند. علاقه‌مندان به همین منظور می‌توانند در کارگاه «دیفای و فرصت‌های کسب‌وکاری و سرمایه‌گذاری آن» شرکت کنند.


الزامات، محدودیت‌ها و فرصت‌های حضور در‌ بازار بین‌الملل بلاکچین برای تیم‌های ایرانی


دومین کارگاه از این فهرست پنج‌تایی «راه پرداخت» کارگاه آموزشی «الزامات، محدودیت‌ها و فرصت‌های حضور در‌ بازار بین‌الملل بلاکچین برای تیم‌های ایرانی» است.

در چند سال گذشته برخی تیم‌های ایرانی با نام‌ونشان‌های متفاوت توانسته‌اند از محدودیت‌های بین‌‌المللی گذر کنند و توانسته‌اند یکسری سرویس‌ها را روی برخی بلاکچین‌های بین‌المللی توسعه دهند و به درآمدهای خوبی دست پیدا کنند.

در کارگاه تخصصی «الزامات، محدودیت‌ها و فرصت‌های حضور در‌ بازار بین‌الملل بلاکچین برای تیم‌های ایرانی» در رویداد نهم ژانویه بررسی می‌شود که اگر یک تیم ایرانی بخواهد یک سرویس یا فیچر یا محصول بلاکچینی یا رمزارزی در فضای بین‌الملل پیاده‌سازی کند با چه محدودیت‌هایی مواجه است و از طرفی کجاها فرصت بیشتری دارد.


مارکت کریپتو در سال ۲۰۲۴: همه سناریوهای خوش‌بینانه و بدبینانه


آینده بازار رمزارز در سال ۲۰۲۴ برای فعالان این بازار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چراکه این بازار طی سه سال قبل نوسانات زیادی را تجربه کرده و پیش‌بینی مسیری که در پیش خواهد گرفت، دشوار به نظر می‌رسد. موضوعی که یکی از محورهای محتوایی رویداد نهم ژانویه است و این رویداد برای کاربران فرصتی خواهد بود تا قادر باشند تحلیل و پیش‌بینی متخصصان را بشنوند و در مورد این بازار در یک فضای تعاملی گفت‌وگو کنند.

در کارگاه «مارکت کریپتو در سال ۲۰۲۴: همه سناریوهای خوش‌بینانه و بدبینانه» به کمک چند فعال مارکت و تریدر سناریوهایی از آینده این فضا پیش‌بینی می‌شود. در این کارگاه هم سناریوی‌های بدبینانه و خوش‌بینانه مطرح و بررسی می‌شود.

همچنین بررسی می‌شود که هر یک از این سناریوها تحت تاثیر چه متغییرهای کلان اقتصادی، رگولاتوری و متغییرهایی از صنعت کریپتو هستند.


کپی‌تریدینگ و مدیریت دارایی در فضای رمزارز


یکی دیگر از کارگاه‌های این فهرست پنج‌تایی «راه پرداخت» کارگاه آموزشی «کپی‌تریدینگ و مدیریت دارایی در فضای رمزارزی» است.

یکی از موضوعاتی که این رویداد را با دوره‌های قبلی متمایز می‌کند، حضور پررنگ معامله‌گرهای حرفه‌ای است که مزیت‌های حضور آنها در رویداد نهم ژانویه در تعامل بیشتر و مستقیم با صرافی‌ها و سایر کاربران، بیان چالش‌ها و انتظارات از اکوسیستم، آموزش مباحث مرتبط با حوزه بلاکچین، بیان دغدغه‌های رگولاتوری و… است.

در رویداد نهم ژانویه کارگاه تخصصی‌ آموزش کپی‌تریدینگ با همکاری متخصصان و صرافی‌ها برگزار می‌شود. در این کارگاه امکانی فراهم شده تا تریدرها یا سایر حاضرین، اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به ترندهای جدید فناوری مرتبط با بلاکچین افزایش دهند به همین منظور کارگاه تخصصی «کپی‌تریدینگ و مدیریت دارایی در فضای رمزارز» برگزار می‌شود.

در این کارگاه بررسی می‌شود که ابزارهای معاملات خرد و کلان برای معامله‌گران حرفه‌ای و تریدرها به طور ویژه در فضای صرافی‌‌های ایرانی تا چه اندازه توسعه یافته است و الان در چه وضعیتی هستند.

و در نهایت بررسی می‌شود که این تنوع‌سازی ابزارهای تریدینگ در صرافی‌های ایرانی، به کاربران حرفه‌ای چه قدر کمک خواهد کرد که سرمایه‌گذاری امن‌تر و متنوع‌تری را داشته باشند.


بررسی انتظارات و امکان‌های همکاری متقابل تریدرها و صرافی‌های داخلی


یکی از نارضایتی‌های معامله‌گران حرفه‌ای از خدمات صرافی‌های داخلی این است که بیشتر معطوف به کاربران عادی است. از طرفی نیز صرافی‌ها ادعا می‌کنند که عمق بازار آنها جذاب شده و تعداد کاربران‌شان بیشتر شده است. حتی در این صورت، اگر خدمات حرفه‌ای به تریدرها ارائه نشود، آنها انگیزه لازم برای فعالیت در پلتفرم‌های ایرانی را نخواهند داشت و از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند.

در کارگاه «بررسی انتظارات و امکان‌های همکاری متقابل تریدرها و صرافی‌های داخلی» که با حضور چندی از صرافی‌ها و تریدرها برگزار خواهد شد، بررسی می‌شود که در حال حاضر تریدرهای حرفه‌ای چه امکاناتی در صرافی‌های داخلی دارند، چه انتظاراتی دارند و کجاها این انتظارات برآورده نمی‌شود و منجر به سوق داده‌شدن تریدرهای به سوی صرافی‌های خارجی می‌شود. همچنین نگاهی به نقد‌ها و گلایه‌ها می‌شود.

تریدرها در این کارگاه از کمک‌هایی که می‌توانند به صرافی‌ها کنند از جمله در آگاهی بخشی به کاربران غیرحرفه‌ای، بالابردن عمق بازار و … می‌گویند.

رویداد ۹ ژانویه ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد دوروزه می‌توانند از طریق صفحه رویداد در ایوند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  18