آل اسحاق: کسی فکر نمی‌کرد دلار ۸ماه در حد ۵۰هزار تومان بماند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق معتقد است، بانک مرکزی با سیاست های منطقی موفق شد نرخ ارز را بر خلاف برخی پیش بینی‌ها در یک دامنه ثابت و مشخص حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با تسنیم گفت: یک جریان فکری بر این باور بود که باتوجه به درآمدها و هزینه‌های ارزی و روند عرضه و تقاضا و تمامی فاکتورهای موثر در قیمت ارز، بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ ارز را در این دامنه حفظ کند و دلار را با قیمت 70 تا 80 هزار تومان پیش‌بینی می‌کردند.

وی ادامه داد: در جامعه هم یک ابهام وجود داشت که قیمت ارز چه خواهد شد و از سوی دیگر عوامل داخلی و خارجی نیز در حال حرکت به سمتی بودند تا در جامعه یک عدم آرامش ایجاد کنند که این موضوع هم بسیار خطرناک بود. چراکه اقتصاد ما تا حد زیادی روانی است و همین انتظارات و فضایی که توسط فعالان اقتصادی و تصمیم سازان و تصمیم گیران ایجاد می‌شود، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این فعال اقتصادی افزود: در واقع سیاست‌های بانک مرکزی و ایجاد آرامش نسبی در محیطی متلاطم، بسیار ارزشمند بود. از سوی دیگر اصل تئوری تثبیت به معنای حفظ در یک دامنه ارزی و همچنین اقدامات و الزامات انجام شده داخلی و خارجی برای تنظیم امور و مدیریت نیز بسیار مطلوب و غیر قابل انکار بود.

آل‌اسحاق اضافه کرد: بانک مرکزی هم اکنون در حوزه ارزی به عنوان یک حوزه بحرانی در سالیان اخیر، طی 7 تا 8 ماه گذشته توانسته قیمت دلار را بین 49 تا 50 هزار تومان حفظ کند که این اقدام به واقع یک موفقیت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1