رشد دلار در هفته جدید

در پی انتشار خبر تشدید درگیری‌های نظامی در بلندی‌های جولان انتظارات تورمی فعالان بازار ارز تهران دستخوش تغییر شد. در حالی که با از بین رفتن ریسک‌های سیاسی قیمت دلار آزاد به ثبات نسبی رسیده و بازه نوسان نرخ این ارز کوچک شده بود، فعالیت این ارز در بازار روز شنبه افزایشی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد تحلیلگران بر این باورند که واکنش چشمگیر دلار به این خبر به دلیل وجود سیگنال‌هایی در رابطه با حمایت نیرو‌های حزب‌الله توسط ایران است. اما در مجموع با توجه به بی‌نتیجه ماندن نوسانات قیمت ارز در نیمه مهر ماه که با نیرویی مشابه با نیروی حال حاضر رخ داده بود، می‌توان گفت به احتمال زیاد این رشد قیمت جبران شده و دلار مجددا به شرایط با ثبات بازگردد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود 500 تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 50 هزار و 500 تومان رسید. همچنین نرخ سکه طلا نیز در بازار روز گذشته رشد قیمتی 250 هزار تومانی را تجربه کرد.

رشد 500 تومانی دلار شنبه

دیروز شنبه 9 دی ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که از نیمه آذر ماه زیر نرخ 50 هزار و 500 تومان نوسان کرده و در بازار روز‌های انتهایی هفته گذشته نیز در مرز کانال 50 معامله می‌شد، نخستین معاملات صبح دیروز را در حوالی رقم 50 هزار و 300 تومان آغاز کرد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز گویای آن است که نرخ نقدی در بازار دیروز تا حوالی 50 هزار و 600 تومان نیز رشد کرد، اما در نهایت این پول خارجی با 500 تومان رشد نسبت به آخرین نرخ خود در رقم 50 هزار و 500 تومان به نوسان روزانه خود پایان بخشید. یورو در بازار شنبه بدون تغییر ماند و در رقم 55 هزار و 900 تومان معامله شد. پوند نیز در این روز با رشد قیمتی 300تومانی در رقم 64 هزار و 450 تومان به فروش رسید. بررسی هسته مرکزی معاملات ارزی حاکی از آن است که ریسک معاملات زیاد شده و اسکناس در بازار کم است. انتشار خبر تشدید درگیری‌ها در مرز میان سوریه و اسرائیل عامل اصلی ریسکی شدن فضای بازار است. البته بانک مرکزی در ماه‌های پیش نشان داد که توانایی مقابله با ریسک‌های سیاسی را داشته و با تقویت عرضه سبب جبران روند‌های افزایشی شده است. حال باید دید واکنش نهاد بازار‌ساز به رشد قیمت‌های روز نخست هفته به چه شکل خواهد بود و آیا دلار اجازه رشد قیمت‌های بیشتر را دارد یا خیر؟

سکه در نیمه دوم کانال 29

رشد قیمت دلار در بازار دیروز در معاملات سکه طلا نیز منعکس شد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار عصر روز گذشته با حدود 250 هزار تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 29 میلیون و 750 هزار تومان معامله شد. نیم و ربع سکه نیز در بازار دیروز مشترکا 100 هزارتومان رشد کرده و در ارقام 15 میلیون و 690 هزار تومان برای نیم‌سکه و 10 میلیون و 550 هزار تومان برای ربع معامله شدند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  +    =  43