دلار از سبد ارزهای مسافرتی به کشورهای همسایه حذف می‌شود

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم که بتوانیم ارز کشورهای همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم ارز کشورهای همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار دهیم.

سعیدی ادامه داد: اگر بتوانیم از ابتدا به مسافر ایرانی اسکناس کشور مقصد را بدهیم، برای ایشان راحت تر خواهد بود؛ چرا که اگر دلار یا یورو تحویل دهیم دو بار هزینه تسعیر باید بپردازند که با این اقدام هزینه‌های آنها را کاهش می‌دهیم.

سعیدی با بیان این که ارز کشور عراق به صورت دینار، کشور عربستان به صورت ریال، کشور ترکیه به صورت لیر و امارات به صورت درهم پرداخت خواهد شد، گفت: مطالعات انجام شده و اقدامات اجرایی نیز پیگیری شده است. مسافران میلیونی برای این کشورها داریم و طبیعتاً اینها تقاضای زیادی برای دلار ایجاد می‌کنند، با تمام این کشورها عملاً مبادلات تجاری داریم و قراردادهای پیمان‌های پولی دوجانبه را با برخی از آنها داریم و با برخی که نداریم هم بانک مرکزی در تلاش برای از سرگیری پیمان پولی دوجانبه است.

سعیدی در پایان گفت: این کار سیاست ایران بوده و بحث دیپلماتیک را نیز طلب می‌کند، بقیه کشورها نیز به ریسک‌های مبادله با دلار و کاهش ارزش جهانی آن پی برده اند و به همین دلیل سیاست دلارزدایی منحصر به ایران نبوده و بسیاری از کشورهای دیگر نیز این اقدام را اجرایی خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  5