جهش درآمد فین تک بریتانیایی Revolut در سال ۲۰۲۲

درآمد شرکت فین‌ تک Revolut در سال ۲۰۲۲ به رکورد ۹۲۳ میلیون پوند (۱.۱ میلیارد دلار) رسید که به دلیل رشد درآمد بهره بود، اما سود خالص به شدت کاهش یافت و به ۶ میلیون پوند رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فین تک Revolut که با ارزشی حدود ۳۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به عنوان با ارزش ترین استارت آپ بریتانیا رتبه بندی شده بود، برای مجوز بانکداری بریتانیا درخواست داده است اما همچنان در انتظار تایید است.

این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که مجوز به تاخیر انداختن ثبت حساب های سالانه خود را برای دومین سال متوالی دریافت کرده است. گزارش حسابرسی که روز جمعه منتشر شد گفت که توانسته است شواهد کافی برای ارقام سال ۲۰۲۲ به دست آورد.

یکی از سخنگویان Revolut گفت که کاهش سود خالص به دلیل سرمایه گذاری مجدد در کسب و کار است. Revolut گفت که هزینه های خود را برای عرضه محصولات جدید و توسعه جهانی افزایش داده است و همچنین تعداد کارمندان خود را دو برابر کرده است.

در این گزارش آمده است که هزینه های کارکنان افزایش یافت و هزینه های تبلیغات و بازاریابی بیش از دو برابر شد.

این فین تک گفت درآمد حاصل از بهره دارایی ها به ۸۳ میلیون پوند در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت که در مقایسه با ۱.۷ میلیون پوند در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۷۰۰ درصد افزایش یافت.

گرهارد کلینگ، رئیس امور مالی در دانشگاه آبردین، گفت که این درآمد ناشی از افزایش درآمد خالص بهره است، زیرا بانک‌ های مرکزی نرخ‌ های بهره را در سال ۲۰۲۲ افزایش داده‌ اند.

کلینگ گفت: «این غافلگیری بزرگی نیست، زیرا نرخ بهره افزایش یافته است، بنابراین همه بانک ها از آن سود خواهند برد و حاشیه سود خالص آن ها بهبود خواهد یافت.

فین تک Revolut اولین سود تمام سال خود را در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۶ میلیون پوند به دست آورد که به کمک رونق معاملات ارزهای دیجیتال کمک کرد. ویکتور استینگا در گزارش روز جمعه گفت، اما سرمایه‌ گذاری خرده‌ فروشی در بازارهای کریپتو و سهام در سال ۲۰۲۲ «به میزان قابل توجهی» کاهش یافت.

میکو سالووارا مدیر مالی Revolut در ماه می شرکت را ترک کرد.

حساب‌های سال ۲۰۲۱ شرکت نیز به تعویق افتاد و هنگامی که سرانجام در مارس ۲۰۲۳ منتشر شد، حسابرس BDO LLP در آن زمان گفت که قادر به تأیید مستقل سه چهارم از درآمد ۶۳۶ میلیون پوندی نیست. این هشدار مورد بررسی دقیق نهادهای نظارتی قرار گرفت.

فین تک Revolut گفت که درخواست مجوز بانکداری بریتانیا «در حال انجام است»، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. این شرکت در ماه مارس گفته بود که این برنامه در «مراحل پیشرفته» است.

حساب های ۲۰۲۲ این شرکت شامل تعدادی اصلاحات در ارقام موجود در حساب های ۲۰۲۱ است. به عنوان مثال، میانگین ماهانه تعداد کارمندان در سال ۲۰۲۱ از ۴۶۵۵ به ۲۳۶۵ نفر تغییر یافت.

در این گزارش، Revolut گفت که این تغییرات «برای همسویی با استانداردهای ارائه برای سال جاری» انجام شده است و هیچ تاثیری بر سود خالص سال نداشته است.

منبع: www.reuters.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =