ژاپن کارت های بیمه سلامت را از دسامبر سال آینده حذف می کند

هیأت وزیران ژاپن طرحی را برای توقف استفاده و صدور کارت بیمه سلامت از آذر ماه سال آینده به منظور یکسان سازی آن ها با کارت شناسایی «شماره من» تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، کیزو تاکمی، وزیر بهداشت در یک کنفرانس خبری پس از جلسه کابینه گفت: «ترویج استفاده از کارت های بیمه شماره من یک کار فوری است. ما در کنار مؤسسات پزشکی و جامعه تجاری تلاش خواهیم کرد تا شهروندان بیشتری از مزایای آن برخوردار شوند.»

هدف دولت ساده ‌سازی عملیات اداری و بهبود خدمات مراقبت ‌های بهداشتی با ادغام عملکرد کارت ‌های بیمه سلامت در کارت ‌های شماره من است که دارای یک شماره ۱۲ رقمی است که افراد را به اطلاعات شخصی، از جمله در مورد مالیات و تامین اجتماعی مرتبط می سازد.

دولت نشان داده است که چگونه ادغام موسسات پزشکی را قادر می سازد تا سوابق نسخه و معاینه بهداشتی را مشاهده کنند، و نیازی به توضیح دارندگان کارت را از بین می برد و پزشکان را قادر می سازد تا مشاوره های مناسب تری ارائه دهند.

در ژوئن سال جاری، مجلس قانونی را برای حذف کارت های بیمه سلامت فعلی تصویب کرد، اما یک دوره انتقالی یک ساله برای مردم تعیین کرد که پس از تاریخ قطع، همچنان از آن استفاده کنند. در هر صورت روند ادغام کارت ها کند بوده است.

ادغام بیمه درمانی با کارت های شماره من از اکتبر 2021 برای شهروندان یک گزینه بوده است، اما طبق گفته وزارت بهداشت، میزان جذب در حدود 4 درصد باقی مانده است.

در همین حال، هزاران مورد وجود داشته است که در آن اطلاعات شخصی نادرست به کارت ‌های شماره من مرتبط شده است و مخالفت عمومی را با قطع کارت ‌های بیمه سلامت فعلی تشدید کرده است.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط کیودو نیوز در تابستان انجام شد، 51 درصد از بیمارستان ها به یک سوال چند گزینه ای پاسخ دادند و گفتند که از شایستگی سیستم جدید برای بیماران مطمئن نیستند یا اطلاعی از آن ندارند.

حدود 31.8 درصد گفتند که سیستم کارت شماره من به آن ها کمک می کند تا به بیماران کمک کنند تا مسائلی مانند نسخه های اضافی یا ترکیب کردن داروها را حل کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =