قیمت طلا و سکه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / روند نزولی طلا در امتداد ریزش انس جهانی

قیمت طلا و سکه روز گذشته کاهشی شد. دیروز انس جهانی ریخت و بازار طلا از این روند پیروی کرد. فعالان بازار طلا همچنان بر بی‌رمقی این بازار تاکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته در  روند کاهشی به کار خود پایان داد. گرچه روند نزولی بازار طلا در محدوده‌های ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی در گردش است اما این روند نزولی، معامله‌گران را از هر گونه مبادله‌ای دلسرد کرده و بازار طلا همچنان بی‌رمق است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

با وجود اینکه روز گذشته ریزش طلای جهانی روند نزولی بازار طلا را در داخل رقم زد، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند موتور عامل تاثیرگذار بر طلای داخلی یعنی دلار فعلا خاموش است و نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت .

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۹۸۱ دلاری در حال معامله است و افت ۳۹ دلاری دارد.

فریز قیمت سکه گرمی

دیروز ( ۲۰ آذر ۱۴۰۲) قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد و کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار نیز با افت ۱۱۷ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت نیم‌سکه و ربع‌ سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند. روز دوشنبه سکه گرمی بدون تغییر و با رقم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شد.

رشد حباب سکه در روند نزولی قیمت

دیروز قیمت طلا نیز کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۷۱ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۵۵۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز افت ۱۶ هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۳۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه برخلاف روز یکشنبه افزایش داشت؛ حباب سکه‌‌ امامی ۳۲۶ هزار تومان، سکه بهار ۳۳۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۹ هزار تومان و سکه گرمی ۵۴ هزار تومان رشد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  1