استقبال بیمه مرکزی از ایجاد معاونت فناوری های نوین/ساختار جدید بیمه مرکزی طراحی شده است

رییس کل بیمه مرکزی در استیج سخنکده متن عنوان کرد:

علی استادهاشمی رییس کل بیمه مرکزی، با اشاره به طراحی ساختار جدید برای این نهاد، تاکید کرد که بیمه مرکزی از ایجاد معاونت فناوری های نوین، استقبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی استادهاشمی رییس کل بیمه مرکزی در حاشیه همایش ملی بیمه و توسعه و با حضور در استیج سخنکده متن در خصوص استراتژی در پیش گرفته شده برای تغییر روز بیمه به هفته بیمه گفت: امیدوارم همانگونه که در صنعت بیمه با خدمات خوبی که ارایه می‌دهیم، باعث شادی و آرامش مردم می‌شویم، در این روز حال دل همه همکاران عزیزمان هم در صنعت بیمه شاد باشد و ما هم با اقداماتی که در بیمه مرکزی انجام می‌دهیم، موجب رونق صنعت بیمه شویم.

وی با اشاره به رویکرد پیش گرفته شده در بیمه مرکزی برای تعامل سازنده با تمام ارکان صنعت بیمه، تصریح کرد: از روزی که بنده در این سمت قرار گرفتم، اولین اقدامی که انجام دادیم برگزاری یک سلسله نشست با تمام اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران عامل شرکت‌ها بود. برای شروع عملیات اجرایی روز بیمه، جلسه‌ای را با دعوت از مدیران عامل تمام شرکت‌ها برگزار کردیم.

استادهاشمی در ادامه افزود: در این جلسه از حاضران نظرسنجی شد و جمع‌بندی نظرات مبتنی بر این بود که اگر بتوانیم این فعالیت‌ها را استانی نیز کنیم، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در نهایت برای اعمال نظرات مدیران عامل شرکت ها به این نتیجه رسیدیم که باید فعالیت‌ها را از قالب یک و دو روز بیرون آورده و تبدیل به هفته بیمه کنیم.

آغاز فرهنگ سازی درباره بیمه باید از مدارس باشد

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه از دوشنبه هفته گذشته، روز بیمه را با حضور در مدارس شروع کردیم، گفت: در همین راستا تمام اعضای هیات عامل در استان تهران و برخی از مدیران عامل شرکت‌ها یا عوامل آنها در شعب، در همه استان‌ها حضور پیدا کردند و موفق شدیم این حرکت را شروع کنیم. امیدواریم سال آینده در هر مدرسه، یک فرد فعال در صنعت بیمه حضور پیدا کند و برای دانش آموزان در مورد خدمات مختلفی که بیمه می‌تواند به خانواده‌ها ارایه دهد، صحبت کند.

استادهاشمی با تاکید بر اینکه آغاز فرهنگ سازی باید از کودکان و دانش آموزان باشد، اذعان داشت: در همین راستا امسال فعالیت‌های خوبی انجام شده است و مسابقه نقاشی و دابسمش برای خردسالان برگزار کردیم و هدفمان این است که با استفاده از فناوری‌های روز، فرهنگسازی این کار را انجام دهیم که خوشبختانه بازخوردهای خیلی خوبی دریافت کردیم.

وی در ادامه افزود: اقدام دیگر این است که در سفر به استان ها و تعامل با مراکز تصمیم گیری و اجرایی در استان‌ها و استانداری‌ها، در خصوص آن دسته از خدمات بیمه ای که مغفول مانده است، صحبت کنیم. در واقع هدفمان این است که در تعاملات دو جانبه یا چند جانبه، شرکت های بیمه را متقاعد کنیم که به خدمات بیمه ای مغفول مانده، ورود پیدا کنند و این خدمات را به مردم ارایه دهند.

استادهاشمی تاکید کرد: این قبیل اقدامات، ضمن فراهم آوردن امکان ارایه خدمات بیشتر به مردم، موجب افزایش ظرفیت کاری برای صنعت بیمه و رشد ضریب نفوذ بیمه می شود.

تسهیل گری و نظارت را با جدیت دنبال می کنیم

رییس کل بیمه مرکزی در رابطه با برنامه ریزی ها و استراتژی های در نظرگرفته شده برای یک سال آینده، گفت: ما در بیمه مرکزی دو وظیفه کلی داریم که مهمترین آن تسهیل گری برای شرکت‌های بیمه است؛ در واقع ما باید ارزیابی کنیم که شرکت‌های بیمه در چه بخش هایی دچار مشکل هستند و این مشکلات را حل کنیم. مشکلات یا در آیین نامه‌های مربوط به بیمه مرکزی است یا در روندها و فرآیندهاست که باید آنها را رفع کنیم.

استادهاشمی در ادامه اضافه کرد: همچنین ممکن است شرکت‌ها در بحث مواجهه با حاکمیت و قانونگذاری، دچار مشکلاتی با دولت شوند که بیمه مرکزی در این رابطه باید وارد عمل شود.

وی دومین وظیفه بیمه مرکزی را نظارت برشمرد و خاطرنشان کرد: ما در بیمه مرکزی باید سال آینده در هر دو عرصه شرایط بهتری را در صنعت ایجاد کنیم. به این ترتیب در مورد اول، راهبرد ما این است که نشست‌های کاملا تخصصی و تک به تک با هیات مدیره شرکت‌ها برگزار کنیم و به بررسی مسایل شرکت‌ها بپردازیم. هیات عامل بیمه مرکزی را به طور خاص برای شرکت بیمه مدنظر تشکیل دهیم و مسایل نظارتی شرکت را دنبال کنیم و از سوی دیگر به دنبال مسایل تسهیلگری هم باشیم.

استادهاشمی افزود: در مورد راهبرد مساله دوم و بحث مواجهه با حاکمیت، اقدامی که با شدت آغاز کرده ایم و البته نیازمند تسهیل و کمک شرکت‌ها هستیم، این است که فعالانه و مطالبه‌گرانه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف و بحث‌های حاکمیتی مواجه شویم.

تحول ساختار بیمه مرکزی را کلید زدیم

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد معاونت فناوری های نوین در بیمه مرکزی گفت: یکی از اقداماتی کارهایی که در چند ماه اخیر انجام داده‌ایم، این بود که تحول ساختار بیمه مرکزی را کلید زدیم و ساختار جدید بیمه مرکزی را طراحی کرده ایم. البته از آنجا که کار را دیر شروع کرده‌ایم و اقدامات زیادی هست که باید انجام دهیم، فعلا تصمیم گرفته‌ایم که با همین ساختار فعلی و با تسهیل بعضی از فرآیندها،  تا مدتی پیش برویم.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه برای تغییر ساختار این نهاد باید از سازمان امور استخدامی مجوز اخذ شود، عنوان کرد: متاسفانه نظر سازمان امور استخدامی هم این است که ما نمی‌توانیم در ساختار بیمه مرکزی دست ببریم و فقط می‌توانیم یکی از معاونت‌ها را حذف و یک معاونت جدید را جایگزین آن کنیم.

استادهاشمی در ادامه افزود: در حال حاضر با همین فرآیندی که داریم، فناوری اطلاعات را در سطح یک عضو هیات عامل در بیمه مرکزی ارتقا داده ایم و در تصمیم گیری‌ها، حتما فناوری اطلاعات هم حضور دارد.

وی با اشاره به تصویب این موضوع که تمام آیین نامه‌های بیمه مرکزی باید یک پیوست فناوری اطلاعات داشته باشد، گفت: امیدواریم روزی بتوانیم فناوری اطلاعات را به عنوان یکی از اجزا و ارکان مهم بیمه مرکزی ارتقا دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  27