پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری/طلا تا عید چقدر گران می‌شود؟

یک فعال بازار طلا پیش بینی کرد که قیمت این فلز گرانبها در ۴ ماه پایانی سال حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصاد آنلاین، هفته گذشته بازار سکه و طلا روند افزایش قیمت‌ها را داشت البته این تغییرات آنچنان محسوس نبود؛ به طوری که قیمت سکه تمام حدود یک درصد رشد کرد هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد یک و نیم درصدی در قیمت داشت.

این تغییرات بنابر گفته تحلیل گران متاثر از انس جهانی بود که به ۲۰۴۰ دلار رسید؛ در همین رابطه عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران،  وضعیت کلی بازار را باثبات عنوان کرد و گفت: روند هفته گذشته با ثبات بود؛ بدون اینکه تغییرات خاصی در قیمت ها داشته باشیم. طلا همچنان در محدوده ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان قرار دارد و سکه هم در حدود ۲۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

وی افزود: قابل پیش‌بینی بود که قیمت انس افزایش یابد و هفته پیش شاهد بودیم که نرخ انس به ۲۰۴۰ دلار رسید.

محمدولی در پیش‌بینی از بازار سکه و طلا در هفته جاری نیز گفت: احتمالا این هفته قیمت‌ها در سطوح فعلی باقی خواهد ماند؛ مگر اینکه انس جهانی تغییرات چشمگیر کاهشی یا افزایشی داشته باشد.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران آینده قیمت طلا در ماه‌های پایانی سال را نیز صعودی دانست و اظهار داشت:  برای ۴ ماه پایانی سال با توجه به پایان سال میلادی، چینی و سپس شمسی به دلیل تقاضایی که وارد بازار خواهد شد یک افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =