رشد همزمان سود و درآمدها؛ عملکرد ۶ ماهه بانک کارآفرین

بررسی عملکرد بانک کارآفرین در 6 ماهه امسال نشان می دهد که درآمد تسهيلات اعطايی و سپرده گذاری و اوراق بدهی 38 درصد افزایش داشت و به 5.368 میلیارد تومان رسید. به این ترتیب شاهد رشد 83 درصدی در خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری بودیم. خالص درآمد کارمزد نیز با افزایش 45 درصدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک کارآفرین گزارش عملکرد 6 ماهه سال جاری را منتشر کرد. طبق این گزارش،  مجموع درآمدهای عملیاتی نیز با افزایش 82 درصدی به 2.560 میلیارد تومان رسید. این بانک در بازه زمانی مورد گزارش سود خالصی معادل 1.096 میلیارد تومان شناسایی کرد که مقایسه آن با مقطع مشابه سال 1401 حاکی از افزایش 49 درصدی می باشد.

رشد 28 درصدی حجم تسهیلات بانک و افزایش نرخ تسهیلات بر اساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی نسبت به دوره مشابه سال گذشته که سبب افزایش درآمد تسهیلات اعطایی به مبلغ 1.305 میلیارد تومان (معادل 40 درصد رشد) نسبت به دوره مشابه سال قبل شد، رشد درآمد و سود عملیاتی در این بانک را رقم زد. 

در پایان شهریور ماه رقم تسهیلات اعطایی و مطالبات این بانک به بیش از 47.8 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان اسفند ماه 1401 حدود 16 درصد رشد را به ثبت رساند. در سوی دیگر حقوق صاحبان سپرده های سرمایه گذاری با رشد 23 درصدی به بیش از 43 هزار میلیارد تومان رسید.

لازم به ذکر است هیات مدیره افزایش سرمایه ای را تصویب کرده که به تازگی حسابرس و بازرش قانونی نیز آن را مورد تایید قرارداده است. در صورت انجام آن سرمایه بانک از 4.6 هزار میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =