پنجمین روز پیاپی افزایش قیمت طلا/فلز گران بها هر روز رکورد می‌زند!

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۵۸ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، کاهش ارزش دلار و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را برای پنجمین روز پیاپی افزایش داده است.
 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۲۶ درصدی، به ۲۶۵ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.
تحلیلگران عقیده دارند امید به آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخ بهره تا پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی و تاثیر آن بر ضعف دلار، قیمت طلا را در کوتاه مدت در همین محدوده خوشبینانه نگه می‌دارد.
البته اگر اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا و تورم بالاتر از حد انتظار باشد، شرایط تغییر خواهد کرد.پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر از سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
شاخص دلار هم به پایین‌ترین سطح از اواسط ماه اوت رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.
سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های آن است. آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی هم امروز منتشر خواهد شد.
قیمت نقره امروز با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۶ درصد کاهش، ۹۴۲ دلار و ۱۰ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  27