سه پیش بینی از نرخ طلا/مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا نباشند

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد که مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا نباشند؛ مگر اینکه انس جهانی یا نرخ ارز تغییر و نوسان خاصی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در هفته جاری روند نوسان محدودی‌ داشت و همین مساله سبب شد قیمت طلا و سکه هم در بازار تغییر چندانی نداشته‌ باشد و در محدوده خاصی‌ بماند. 

قیمت دلار این هفته در نیمه ابتدایی کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان بود. قیمت طلا و سکه هم به تناسب قیمت دلار در یک محدوده مشخص نوسان داشت.

قیمت هر گرم طلا حدود 2 میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه امامی‌ در کانال ۲۸ میلیون تومان و قیمت سکه بهار آزادی هم در محدوده کانال ۲۵ میلیون تومان نوسان داشت. با کاهش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۴۹ هزار تومان، کاهشی‌های بازار امیدوارند‌ روند کاهشی قیمت دلار ادامه داشته باشد و این کاهش به بازار طلا و سکه هم سرایت‌ کند. اما پیش بینی‌ها درباره قیمت طلا و سکه چه می‌گوید و روند این بازار را چگونه تحلیل می‌کند؟ 

منتظر کاهش‌ قیمت طلا باشیم؟

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید که کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را هم کاهشی کرد اما افزایش انس جهانی طلا در روز جاری قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

وی اظهار کرد: فعلا دید فعالان بازار طلا به نوسانات قیمت دلار و تغییرات قیمت انس در بازارهای جهانی است. باید توجه داشت رویدادهای مهم سیاسی و اقتصادی جهانی، می‌تواند روی آینده طلا تاثیرگذار باشد.

بذرافشان با تاکید بر اینکه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده است، افزود: مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا نباشند. مگر اینکه انس جهانی یا نرخ ارز تغییر و نوسان خاصی داشته باشد.

تبعات تورمی‌ اقدامات دولت 

میثم رادپور، کارشناس اقتصادی معتقد است ثبات قیمت‌ها ناشی از کنترل دستوری بازار ارز است. اما به گفته این کارشناس، اگرچه دولت درصدد فریز قیمت‌هاست اما این موضوع در آینده، تبعات تورمی شدیدتری را برای بازارها به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: علاوه بر سیاست دولت برای مهار قیمت در بازارهای مالی، مردم به دنبال راهی امن برای افزایش دارایی‌هایشان هستند و هر بازاری که پالس امن‌تری داشته باشد به آن ورود می‌کنند. این در حالی است که یک روز بورس، یک روز دلار و یک روز دیگر، خودرو برای سرمایه‌گذاری جذاب است.

علی صادقین کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به روند کاهشی قیمت طلای جهانی گفت: قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با دلار دارد. با توجه به انتظار بازار برای گذر از تنش منطقه، بازار فلز زرد با قیمت دلار همراه شده و از تورم خط می‌گیرد.

وی با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه گفت:قیمت طلا و سکه تنها ۳۰ درصد، تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار دارد و این فراز و فرودهای دلار است که موجب تغییر کانال قیمت سکه شده است.

این کارشناس بازارهای مالی افزود: در حال حاضر بازار فلز زرد به مسیر اصلی خود برگشته و تاثیر اخبار خنثی شده است. بنابراین انتظار افزایش یا کاهش شدید و معناداری در بازار وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  24