تاثیر مثبت سند ره نگاشت در توسعه نوآوری بانکی/ره نگاشت؛ سندی برای گذار به بانکداری هوشمند

در پنل تخصصی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک مطرح شد:

ره نگاشت بانک مرکزی در راستای توسعه و حمایت از نوآوری تدوین شده و حمایت و شفاف سازی در این حوزه، از اهداف تدوین این سند بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حاشیه دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، فریبا میراج مشاور معاون فناوری های نوین بانک مرکزی و جعفر مرتضویان مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک، در پنلی بر تاثیر مثبت سند ره نگاشت در توسعه نوآوری کشور در حوزه بانکداری تاکید کردند.

میراج در ابتدای این پنل گفت: ره نگاشت بانک مرکزی در راستای توسعه و حمایت از نوآوری تدوین شده و حمایت و شفاف سازی در این حوزه از اهداف تدوین این سند بوده است.

وی بیان کرد: سعی شده در تدوین این سند فعالان عرصه فین تک کشور را به فعالیت در این حوزه امیدوار کنیم.

مشاور معاون فناوری های نوین بانک مرکزی افزود: در تدوین این سند سعی شده به رشد و توسعه فین تک‌ها و نیز به دوره گذار از بانکداری دیجیتال به بانکداری هوشمند، با یاری این بازیگران کمک شود.

میراج ادامه داد: سند ره نگاشت هنوز نهایی نیست و ما منتظر نظرات فعالان این حوزه هستیم و این بازخوردها می‌تواند ایده‌ای برای فعالان صنعت فین تک باشد.

وی یادآورشد: آنچه در اجرای این سند متصور هستیم اینکه با تلاش بیشتری این سند اجرا شود، در این خصوص سعی شده از سایر ارگان‌ها و بخش‌ها نیز کمک گرفته شود تا نقشه راهی در یک سال آینده ایجاد کنیم و متولی را در جریان امر بگذاریم.

اکوسیستم نوآوری کشور به بلوغ نرسیده است

در ادامه این پنل، جعفر مرتضویان، مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک نیز با اشاره به اینکه هنوز اکوسیستم نوآوری کشور به بلوغ نرسیده است، گفت: تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما منسجم نیست.

وی افزود: بخشی از سند ره نگاشت به این منظور تدوین شده تا این تحول در کشور شکل گیرد.

مرتضویان با بیان اینکه قانون و قانونمند ماندن، ریسک‌ها در فناوری و فعالیت فناورانه را کم می‌کند، ادامه داد: سند ره نگاشت به دنبال این است که نظارت را نظام مند کند.

مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک گفت: به نظر می‌رسد ما به دلیل اینکه هنوز در استیج اول در این اکوسیستم هستیم، باید بخش پولی که در حال حاضر لندتک‌ها و فین تک‌ها هستند را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه ترمیم به صورت خودجوش در نوآوری ایجاد می‌شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد اگر مرحله اول را پیش ببریم، در درجات و استیج بعدی این بلوغ در اکوسیستم ایجاد می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =