۶۹ درصد از آمریکایی‌‌ها یک کارت اعتباری دارند/ کارت‌های اعتباری چقدر بدهی ایجاد کردند؟

صورت‌حساب کارت‌های اعتباری آمریکا برای اولین بار در سه ماهه دوم سال 2023 از یک تریلیون دلار گذشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز، کارت اعتباری یک کارت پرداخت است که معمولاً توسط بانک صادر می2شود و به کاربران خود امکان خرید کالا و خدمات یا برداشت نقدی به صورت اعتباری را می‌دهد. بنابراین استفاده از کارت بدهی ایجاد می‌کند که باید بعداً بازپرداخت شود. 

کارت های اعتباری یکی از پرکاربردترین روش‌های پرداخت در سراسر جهان هستند.

یک شرکت صادرکننده کارت اعتباری، مانند بانک یا اتحادیه اعتباری، با بازرگانان قراردادهایی منعقد می‌کند تا کارت‌های اعتباری خود را بپذیرند.

حالا گزارش شده که بدهی جمعی کارت اعتباری آمریکایی‌ها برای اولین بار در سه ماهه دوم 2023 از یک تریلیون دلار گذشت.

بین اول آوریل تا 30 ژوئن، کل موجودی کارت‌های اعتباری با 45 میلیارد دلار افزایش نسبت به سه ماهه اول 2023، به 1.03 تریلیون دلار رسید.

نمودار زیر از داده‌های بانک فدرال رزرو و WalletHub نیویورک برای نشان دادن بدهی رو به رشد کارت اعتباری در ایالات متحده استفاده می‌کند.

بیش از 10 هزار دلار بدهی برای هر خانوار

میانگین بدهی کارت اعتباری در آمریکا 7951 دلار است که براساس داده‌های سال 2022 فدرال رزرو و اداره سرشماری ایالات متحده محاسبه شده. بدهی کارت اعتباری به دلیل سن، درآمد و عوامل دیگر متفاوت است، اما تنها بخشی از بدهی شخصی را تشکیل می‌دهد. متوسط بدهی مصرف‌کننده در آمریکا 95067 دلار است.

به طور کلی، همیشه بهتر است به جای داشتن موجودی، صورت‌حساب کارت اعتباری خود را به طور کامل پرداخت کنید.  پیشنهاد می‌شود موجودی خود را زیر 30 درصد از اعتبار کلی نگه دارید.

پس از یک انقباض شدید در سال اول همه‌گیری، موجودی کارت‌های اعتباری هفت فصل متوالی رشد سال به سال را تجربه کرده است.

در سه ماهه دوم 2023، موجودی کارت اعتباری بیشترین افزایش را در بین انواع بدهی، از جمله وام خودرو، وام دانشجویی و وام مسکن داشته است.

میانگین موجودی کارت اعتباری خانوار در ژوئن 10173.87 دلار بود که 2242.77 دلار کمتر از رکورد ثبت‌شده در سه ماهه چهارم 2007 است.

از آنجایی که فدرال رزرو نرخ بهره را با سرعت بی‌سابقه‌ای افزایش داده است، بانک‌ها نیز از این روند پیروی کرده‌اند.

متوسط ​​کارت اعتباری حدود 21 درصد نرخ بهره برای پرداخت‌های معوق دریافت می‌کند که تقریباً پنج درصد بیشتر از سال 2022 است.

افزایش اعتبار چه چالش‌هایی دارد؟

کارت‌های اعتباری به عنوان رایج‌ترین شکل بدهی خانوارها در ایالات متحده برجسته می‌شوند و این شیوع در یک مسیر صعودی قرار دارد.

بر اساس گزارش بانک فدرال رزرو نیویورک، صدور کارت اعتباری در چند سال گذشته ثابت بوده است و به طور میانگین هر سال حدود 92 میلیون کارت جدید بین سال‌های 2017 تا 2019 صادر شده است.

در حال حاضر 70 میلیون حساب کارت اعتباری بیشتر از سال 2019 باز شده است. تقریباً 69 درصد از آمریکایی‌‌ها اکنون حداقل یک کارت اعتباری دارند.

محققان فدرال رزرو نیویورک نوشتند: «مصرف‌کنندگان آمریکایی تاکنون در برابر مشکلات اقتصادی دوره‌‌های همه‌گیری و پس از همه‌گیری با تاب‌آوری مقاومت کرده‌اند.»

آنها افزودند: «با این حال، افزایش موجودی ممکن است برای برخی از وام‌گیرندگان چالش‌هایی ایجاد کند و ازسرگیری پرداخت وام‌های دانشجویی در پاییز امسال ممکن است فشار مالی بیشتری را برای بسیاری از وام‌گیرندگان وام دانشجویی ایجاد کند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −    =  75