خانواده ها چقدر وام گرفتند؟/خرید کالا؛مهم ترین هدف خانوارها از دریافت وام

بیشترین تسهیلاتی که خانوارها طی7 ماهه نخست امسال دریافت کرده‌اند، با هدف «خرید کالای شخصی» بوده که میزان آن از تسهیلات پرداختی به بخش‌های کشاورزی، مسکن و ساختمان نیز بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، «خرید کالای شخصی» مهمترین هدف خانوارها از دریافت وام بانکی بوده است.

گفتنی است طی 7 ماهه نخست امسال، بیش از دو هزار و 847 همت تسهیلات به خانوار و صاحبان کسب‌وکار پرداخت شده است. از کل تسهیلات پرداختی طی این دوره معادل 83.2 درصد به صاحبان کسب و کار و 16.8 درصد نیز به مصرف‌کنندگان نهایی یعنی خانوار تعلق گرفته است.
پرداخت ماهانه 98 همت وام خرد

نکته قابل توجه این است که از کل 2 هزار و 847 همت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در 7 ماهه ابتدایی امسال حدود 630 همت (22.1 درصد) به صورت تسهیلات خرد (کمتر از 300 میلیون) اعطا شده است.

با توجه اینکه معادل 54.3 همت نیز در قالب کارت‌های اعتباری پرداخت شده، با احتساب این مبلغ، میزان کل تسهیلات پرداختی خرد به 684 همت و معادل 23.6 درصد کل تسهیلات پرداختی می‌رسد. به بیان دیگر از ابتدای سال جاری هر ماه به طور میانگین حدود 98 همت تسهیلات خرد پرداخت شده است.

همچنین با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی در قالب کارت‌های اعتباری نیز در بخش خانوار پرداخت شده است، می‌توان گفت سهم بخش خانوار از 16.8 درصد به 18.3 درصد از کل تسهیلات پرداختی طی 7 ماهه نخست امسال افزایش پیدا می‌کند.

وام خرید کالای شخصی از وام بخش کشاورزی پیشی گرفت

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین تسهیلاتی که خانوارها طی 7 ماهه نخست امسال دریافت کرده‌اند، با هدف «خرید کالای شخصی» بوده است؛ به طوری که از 477 همت تسهیلاتی که طی این دوره به خانوارها پرداخت شده، حدود 40 درصد آن یعنی معادل 189 همت به این هدف مربوط بوده است.

میزان تسهیلات پرداختی بابت خرید کالای شخصی خانوارها طی 7 ماهه نخست امسال از تسهیلات پرداختی به بخش‌های کشاورزی، مسکن و ساختمان نیز بیشتر بوده است. وام‌های «قرض‌الحسنه ضروری» و «ازدواج» نیز هرکدام به ترتیب با سهم‌های تقریبا 20 و 17.6 درصدی از کل وام های دریافتی خانوارها در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارد.

کمترین میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به خانوارها مربوط به «ودیعه مسکن» بوده، به طوری که طی دوره 7 ماهه نخست امسال معادل 7.4 همت در این راستا به خانوارها پرداخت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =