مالیات متاهل ها بیشتر است یا مجردها؟

قرار است در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که به تازگی از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است، هزینه معیشت و تعداد افراد تحت تکفل مودیان مالیاتی لحاظ شود. به عبارت دیگر دولت قرار است با تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، نظام مالیات‌ستانی را به نفع اقشار کم درآمد اصلاح کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اقتصادنیوز نوشت: به همین منظور در لایحه پیشنهادی دولت پایه درآمدی افراد با تعداد افراد تحت تکفل وی مرتبط شده است و افراد متأهل از معافیت بیشتری برخوردار خواهند شد. سیاستگذاران معتقدند با توجه به اینکه به ازای هر فرزند این معافیت افزایش خواهد یافت، می‌تواند مشوق خوبی برای ازدواج و فرزندآوری محسوب شود.

ناگفته نماند که یکی از اصلاحات مهم لایحه مذکور، پذیرش هزینه‌های کلی خانوارها به عنوان هزینه‌های قابل کسر از درآمد مشمول مالیات است. در نظام مالیاتی فعلی کشور هزینه اجاره و یا هزینه سود و کارمزد پرداختی بابت تسهیلات مسکن و هزینه‌های پرداختی به مراکز آموزشی برای تحصیل در مقاطع رسمی و آموزش عالی و هم‌چنین هزینه دارو و درمان و حق بیمه درمانی از درآمد مشمول مالیات کسر نمی‌شود به همین دلیل خانواده‌هایی که درآمد پایین‌تری دارند و یا هزینه بیشتری را در حوزه‌های گفته شده متحمل می‌شوند، فشار بیشتری به آنها وارد می‌شود. لذا پذیرش هزینه‌های معیشتی کمک بسیار خوبی به خانواده‌ها خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −    =  77