چارچوب کنترل امنیتی؛ راهبردی جامع‌ در امنیت‌ شبکه بانکی

مدیر واحد نظارت کاشف در جمع مدیران امنیت بانک‌ها عنوان کرد؛

مدیر واحد نظارت کاشف در جمع مدیران امنیت بانک‌ها، چارچوب کنترل امنیتی را یکی از جامع‌ ترین راهبردها در امنیت‌ شبکه بانکی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شرکت کاشف، کارگاه آموزشی «راهنمای پیاده‌سازی چارچوب کنترلی» با حضور مدیران امنیت بانک‌ها و موسسات اعتباری و تنی چند از مدیران و کارشناسان شرکت کاشف در محل موسسه عالی آموزش بانکداری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، برگزاری این دوره آموزشی از سوی بانک مرکزی و با عاملیت شرکت کاشف، در راستای پیاده‌سازی «چارچوب کنترل‌های امنیتی سازمانی و سامانه‌های اطلاعاتی بانکی» در نظام بانکی کشور صورت گرفت.

در بخش ابتدایی این همایش که در آن علاوه بر نمایندگان بانک مرکزی و افتا، نمایندگان 30 بانک حضور داشتند، مدیر واحد نظارت کاشف، با اشاره به روند شکل‌گیری پروژه چارچوب کنترل‌های امنیتی گفت: ما برای تأمین و توسعه امنیت در حوزه تبادلات بانکی، نیاز داریم که در خصوص موارد و موضوعاتی به توافق برسیم و استانداردها موجودیتی هستند که این قابلیت را دارند تا بتوانیم بر روی آن‌ها توافق کنیم تا از این طریق وضعیت سنجی امنیت بانک‌ها انجام شود.

میثم نجار در ادامه افزود: ما در حوزه امنیت نیازمند توافق بر سر چارچوبی که مطابق استانداردهای تعریف‌شده و متناسب با تمام الزامات ابلاغی داخلی باشد، هستیم. به پشتوانه 18 سال فعالیت در حوزه امنیت باید بگویم که تدوین «چارچوب کنترل‌های امنیتی» یکی از جامع‌ترین اقداماتی است که در این حوزه انجام‌شده است.

نجار در خصوص اهمیت اجرایی شدن چارچوب کنترل‌های امنیتی گفت: با توجه به اینکه ما راهبر امنیت در حوزه نظام بانکی هستیم، عملکرد مثبت ما در این حوزه می تواند و باید، الگویی برای سایر بازیگران این بخش باشد.

مدیر نظارت شرکت کاشف تصریح کرد: برای بهره‌گیری حداکثری از مزایای این چارچوب استمرار، استفاده بهینه از فرصت‌ها و جسارت و پرهیز از ترس بسیار مهم خواهد بود.

گفتنی است شرکت کاشف به عنوان مجری اهداف حاکمیتی بانک مرکزی ج.ا.ا در حوزه مدیریت و هدایت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات بانکی، با هدف ایجاد یک مرجع جامع امنیت اطلاعات در نظام بانکی‌ کشور با پوشش حداکثری دغدغه‌ها و الزامات امنیتی مطرح، اقدام به تدوین و پیاده‌سازی «چارچوب کنترل‌های امنیتی» درنظام بانکی کشور کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −  14  =