نوسان زیاد نمادها و معاملات منفی در بازار امروز بورس

تکاپوی خریداران در سهام متوسط و کوچک تر بازار که نمود ملموسی در عملکرد بهتر شاخص هم‌وزن داشت، باعث شد تا بازار سهام اسیر اخبار منفی مخابره شده در روز میانی هفته نشود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز، در حالی که جو رکودی سایه‌افکنده بر کلاس‌های دارایی از جمله بازار سهام، رمقی برای صعود جا‌دار بازار باقی نگذاشته است، دست‌درازی دولت به سود صنایع می‌تواند تیر خلاصی به چشم‌انداز مثبت سهامداران باشد.

گفتنی است ناهم‌خوانی نرخ‌ گاز خوراک مصوب با آنچه در جریان معاملات روز دوشنبه، به پتروشیمی‌ها ابلاغ شد، تازه‌ترین دست‌انداز دولت برای بازار سرمایه است. بر این اساس، در پنج ماه ابتدایی سال نرخ هفت هزار تومان و نرخ پنج هزار و ۶۰۰ تومانی گاز خوراک در شهریورماه برای پتروشیمی‌ها در نظر گرفته شده است. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که مصوبه نرخ هفت هزار تومانی توسط مجلس باطل شد.

کارشناسان بارها به ارزندگی قیمت‌های فعلی اشاره داشتند؛ از این رو یکی از مشکلات اساسی بازار، کمبود نقدینگی است. در همین حال، چنین اقداماتی از سوی دولت، موجب بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران و فراری دادن نقدینگی موجود در بازار خواهد شد.

با وجود اخبار منفی، بازار با جریان تقاضای نسبتا خوبی، دادوستد‌های روز میانی هفته را پشت سر گذاشت. اما عرضه‌های بازه پایانی معاملات نشان داد، همان‌گونه که منفی‌ها خریدار دارند، مثبت‌های بازار نیز فروشنده دارند. از این رو می‌توان انتظار داشت روز سه‌شنبه با نوسان زیاد نمادها همراه باشد و بازار جریان معاملات متعادل رو به منفی را پیش روی داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =