اعتبارسنجی جدید مشتریان بانک‌ها تا پایان سال اجرا می شود

بانک مرکزی قرار است مدل جدید اعتبارسنجی مشتریان را تا پایان سال اجرا کند که پیش بینی می شود دقت آن از ۶۰ درصد به ۸۸ درصد و پوشش از ۳۰ درصد به نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: مدل جدید اعتبارسنجی که دقت آن را از بیش از ۶۰ درصد به ۸۸ درصد رسانده، هم اکنون در مراحل پایانی خود است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. این مدل جدید از نظر دقت و پوشش با مدل های اعتباری برتر دنیا برابری می کند.

بانک مرکزی پیش از این در آخرین روز خرداد ماه اعلام کرده بود که پس از بررسی های متعدد و انجام آزمون های استاندارد، نسخه جدید مدل امتیازدهی اعتباری اشخاص حقیقی در شورای ارزیابی اعتبار ارائه شده و مورد تایید اعضا قرار گرفته است. نسخه جدید دارای تنوع اطلاعاتی فزاینده ای نسبت به نسخه قبلی است که شامل رفتار افراد در بازپرداخت تسهیلات، سابقه افراد در پرداخت چک، سابقه محکومیت مالی افراد، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی می شود. 

محرمیان بیان کرد: برای تکمیل مدل جدید، اعتبارسنجی اطلاعاتی از ادارات مختلف نیاز است که خوشبختانه اطلاعات سازمان مالیاتی به همراه خدمات وزارت رفاه و فرج جرائم رانندگی به آنها رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با احراز همه این شرایط، این سامانه عملیاتی و مدل اعتبارسنجی جدید تا پایان امسال عملیاتی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =