زیان خالص یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومانی در موسسه ملل

موسسه اعتباری ملل پرونده 6 ماهه نخست امسال خود را با زیان خالص یک میلیارد و 771 میلیون تومانی بست تا زیان انباشته به رقم 5 میلیارد و 731 میلیون تومانی برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موسسه اعتباری ملل گزارش عملکرد 6 ماهه نخست سال 1402 خود را بر روی سامانه کدال ارائه کرد که حاکی از زیان این موسسه در این بازه زمانی دارد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده درآمد تسهيلات اعطايی و سپرده گذاری و اوراق بدهی افزایش 26 درصدی را به نسبت دوره مشابه قبل تجربه کرد اما رشد بیشتر هزینه سود سپرده ها منجر به تحقق خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری منفی یک میلیارد و 280 میلیون تومانی شد. مقایسه این رقم با مقطع مشابه سال 1401 حکایت از افزایش 123 درصدی آن دارد.
گفتنی است افزایش نرخ سود سپرده سرمایه گذاری و افزایش حجم سپرده سرمایه گذاری و سپرده بین بانکی از جمله دلایل اصلی زیان ده شدن موسسه اعتباری ملل در بخش عملیات بانکداری بود.
خالص درآمد کارمزد اما با ثبت رشد 31 درصدی به حدود 100 میلیارد تومان رسید. به این ترتیب جمع رقم درآمدهای عملیاتی موسسه با افزایش بیش از 2 برابری از 1000 میلیارد تومان گذشت.
در بخش هزینه ها نیز شاهد رشد 44 درصدی هزینه های عمومی و اداری و 179 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول در بازه زمانی مورد بررسی بودیم. هزینه های مالی نیز افزایش 7 درصدی را در این دوره تجربه کرد.
لازم به ذکر است مانده تسهیلات این موسسه در پایان شهریورماه با رشد 13 درصدی نسبت به اسفند 1401 به حدود 43 هزار میلیارد تومان رسید. حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز در تاریخ یاد شده در حدود 55 هزار میلیارد تومان گزارش شد.
بر اساس این گزارش، در نهایت موسسه اعتباری ملل پرونده 6 ماهه خود را با زیان خالص یک میلیارد و 771 میلیون تومانی بست تا زیان انباشته به رقم  5 میلیارد و 731 میلیون تومان برسد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  32