پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲

تحلیلگران تکنیکی تصور می‌کنند که سطح مقاومت بعدی بورس به میزان 2 میلیون و 100 هزار واحد است، و انتظار می‌رود که شاخص بورس تا زمان نزدیک به این سطح مقاومت برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بورسی‌ها در روز دوشنبه بازار را تحت نظر دارند، زمانی که در روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام رشد کرده‌اند و شاخص کل به کانال 2 میلیونی بازگشته است. برای پیش‌بینی عملکرد بورس در امروز – دوشنبه 15 آبان – ما نگاهی به عملکرد بازار سهام در روز کاری گذشته می‌اندازیم. در روز یکشنبه، شاخص کل 17,537 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن به 5,916 واحد افزایش یافت. همچنین، شاخص کل فرابورس با افزایش 131 واحدی به بالاترین نقطه خود رسید و شاخص هم‌وزن فرابورس نیز 990 واحد افزایش داشت.

بیشترین افزایش قیمت بورس

در روز یکشنبه در بورس، شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام)، شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) و شرکت پتروشیمی شیراز (شیراز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت بورس

در بورس، نمادهای زمگسا (شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال)، سبهان (شرکت سیمان بهبهان) و سفار (شرکت سیمان فارس) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت بیمه معلم (ومعلم) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات روز یکشنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 59 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. ارزش کل صف‌های خرید با کاهش 37 درصدی نسبت به روز کاری گذشته به 146 میلیارد تومان کاهش یافت و ارزش کل صف‌های فروش نیز با افزایش 21 درصدی به 486 میلیارد تومان افزایش یافت.

پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه 15 آبان ماه 1402

پیش‌بینی عملکرد بورس امروز

پس از شش روز معاملات متوالی، در معاملات روز گذشته در بورس تهران، شاخص کل به کانال 2 میلیونی بازگشت و این اتفاق مورد توجه قرار گرفت.

در معاملات روز گذشته، نمادهای پارسان، وغدیر، شپدیس، فارس و کگل بیشترین تأثیر مثبت را بر روند شاخص اعمال کردند، در حالی که سفار، سدشت و ملت از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

همچنین، تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در معاملات روز گذشته تأثیر منفی داشت و باعث خروج 25 میلیارد تومان از بازار شد. نمادهای وبملت، فملی، شستا، شپنا، بپاس، اخابر، ونوین، شبندر، خساپا، وآیند و خودرو بیشترین میزان خروج سرمایه را داشتند.

به این ترتیب، شاخص بورس برای دومین روز متوالی رشد داشت و به 16 هزار واحد بالاتر از مرز 2 میلیونی رسید. تحلیلگران تکنیکی این مرز 2 میلیونی را مرز روانی شاخص تلقی می‌کنند و سطح 2 میلیون و 100 هزار واحد را به عنوان سطح مقاومت بعدی معرفی می‌کنند. بنابراین، انتظار می‌رود شاخص تا نزدیکی این سطح مقاومت پیشروی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  16  =