رشد بازارهای بیمه آسیایی در جهان در سال ۲۰۲۳

بر اساس گزارش سوییس ری، حق بیمه های غیر عمر در سراسر آسیای نوظهور (به استثنای چین) به طور واقعی در طول سال 2023 به میزان 6/6 درصد افزایش می یابد؛ در حالی که آسیای پیشرفته برای مدت مشابه 1.4 درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، در جدیدترین گزارش سیگما Swiss Re آمده است که هم بازارهای نوظهور و هم بازارهای پیشرفته آسیایی قرار است در سال 2023 از رده های مربوطه خود بهتر عمل کنند.

انتظار می ‌رود رشد حق بیمه واقعی آسیای نوظهور نسبت به رشد 6 درصدی در سال 2022 اندکی بهبود یابد و از میانگین رشد سالانه 6.3درصدی بین سال ‌های 2012 و 2021 جلوتر باشد.

تخمین زده می شود که بازارهای نوظهور گسترده تر در سال 2023 به میزان 4.5 درصد رشد کند که کمتر از میانگین سالانه 7.1 درصدی سال های 2012 تا 2021 است.

انتظار می ‌رود بازار چین با رشد 8/6 درصدی حق بیمه غیر عمر پیشرو باشد، اما به نظر می ‌رسد رشد بازار آمریکای لاتین به 0.9 درصد کاهش یابد و بازارهای نوظهور EMEA تا حدود زیادی در سال 2023 ثابت باشند.

گفته می شود که رشد 1.4 درصدی آسیای پیشرفته در نتیجه بازگشایی و بدتر شدن بازار چین بوده است.

انتظار می‌ رود که از کشورهای پیشرفته EMEA و آمریکای شمالی که هر دو بین 0.7 تا 0.8 درصد رشد خواهند کرد، بهتر عمل کند.

شرکت‌ های بیمه غیر زندگی آسیا و اقیانوسیه نیز نسبت به شاخص ‌های اصلی سهام عملکرد بهتری نسبت به همتایان آمریکایی، بریتانیایی و اروپایی خود داشتند.

Swiss Re خاطرنشان کرد که در مقایسه با ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و ایتالیا، شرکت های بیمه ژاپنی شکاف کمتری در هدف گذاری بازده سهام در سال 2022 داشتند و این بدون آن بوده که انتظار کاهش قابل توجهی در سال 2023 وجود داشته باشد.

سهم 24 درصدی شرکت های بیمه آسیایی از بازار جهانی

کشورهای آسیایی نماینده هشت بازار از 20 بازار بزرگ بیمه در جهان در سال 2022 بودند، اگرچه ایالات متحده همچنان بر سهم بازار (43.7درصد) تسلط داشت. سهم کلی بازارهای آسیایی در سال 2022، 24 درصد بود که دومین سهم بازار در اختیار چین با 10.3درصد بود.

دومین و سومین بازار بزرگ آسیا ژاپن و کره جنوبی بودند که به ترتیب 5 درصد و 2.7 درصد سهم بازار را در اختیار داشتند.

هر دوی آن ها در مقایسه با ارقام سال 2021 خود شاهد کاهش جزئی در سهم بازار بودند و ژاپن پس از کاهش 0.9 درصدی سهم بازار خود، به چهارمین رتبه بندی سقوط کرد.

بازار بیمه بریتانیا که خود شاهد کاهش 0.1درصدی در سهم بازار و رسیدن به 5.4 درصد بود، در جایگاه سوم قرار گرفت. کره جنوبی با کاهش 0.2 واحدی سهم بازار، جایگاه هفتم خود را حفظ کرد.

Swiss Re بازار هند را که در حال حاضر یازدهم است، به عنوان بازاری که انتظار دارد رشد قابل توجهی داشته باشد، توصیف کرد.

در این گزارش آمده است که تا سال 2032 بازار هند احتمالا از آلمان، کانادا و کره جنوبی جلوتر خواهد بود و ششمین بازار بزرگ بیمه جهان خواهد شد.

Swiss Re توضیح داد که چشم انداز ما بر اساس انتظارات رشد اقتصادی قوی، افزایش سطح درآمد قابل تصرف، جمعیت جوان هند، افزایش آگاهی از ریسک و همچنین نفوذ دیجیتال و تحولات نظارتی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  +    =  73