پرش بلند بانک تجارت در کسب سود

بررسی عملکرد نیمه نخست بانک تجارت نشان می دهد که خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری در این بانک، با رشد 49 درصدی به حدود 8.942 میلیارد تومان رسید. خالص درآمد کارمزد و درآمدهای عملیاتی نیز به ترتیب با افزایش قابل توجه 78 و 37 درصدی همراه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حالی صورت های مالی 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 توسط بانک تجارت منتشر شده که با بررسی طبقه هزینه های این بانک شاهد رشد 31 درصدی هزینه های عمومی و اداری و افت 47 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول نسبت به دوره مشابه در سال 1401 هستیم.

بانک تجارت در بازه زمانی مورد گزارش سود خالصی معادل 4.358 میلیارد تومان (به ازای هر سهم 195 ریال) شناسایی کرد که مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل حاکی از افزایش بیش از 2 برابری سود این بانک است. به این ترتیب سود انباشته بانک هم مرز 15 همت را رد کرد.

بررسی بیشتر گزارش بانک تجارت نشان می دهد که مانده تسهیلات اعطایی و مطالبات در پایان شهریور ماه با رشد 5 درصدی نسبت به اسفند سال 1401 حدود 432 هزار میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است به تازگی مزایده ای جهت فروش املاک مازاد این بانک برگزار شده و برای چند رقبه از املاک مذکور با بهای تمام شده حدود 36 میلیارد تومان پیشنهاد خرید به مبلغ 105 میلیارد تومان ارائه شده است؛ در صورت فروش قطعي املاک سودی معادل 69 میلیارد تومان از این محل نصیب بانک خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −  58  =