تاکید وزیر جهادکشاورزی بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای تقویت بانک کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی، با قدردانی از مدیرعامل و عملکرد خوب مجموعه بانک کشاورزی تاکید کرد که از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت بانک کشاورزی و رفع موانع و محدودیت‌های این بانک در تامین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی، استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، محمدعلی نیکبخت در دیدار با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران ادارات مرکزی و مدیران و معاونان استانی این بانک، حمایت بانک کشاورزی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و مشارکت آنان در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: تقویت بانک کشاورزی در ابعاد مختلف، موجب رونق تولید بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت منابع و ضرورت توزیع آن متناسب با اولویت‌ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز بخش کشاورزی به تسهیلات چندین برابر منابع موجود است و ضروری است از تمام امکانات موجود برای رفع محدودیت‌های بانک کشاورزی در تامین منابع استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ارایه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی برای تامین منابع مورد نیاز از سوی بانک کشاورزی، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن این برنامه‌ها استفاده و در صورت نیاز تا بالاترین سطح در دولت پیگیری خواهد شد.

نیکبخت در تشریح اولویت‌های بخش کشاورزی، به صنعت شیلات و قابلیت‌های این بخش و نقش آن در تولید، اشتغال و صادرات اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود در این بخش و تعداد طرح‌های راکد و نیمه تمامی که در سراسر کشور وجود دارد، ضروری است از منابع و تسهیلات بانک کشاورزی برای راه اندازی مجدد طرح‌های این حوزه استفاده شود.

وی با اشاره به صنایع تبدیلی و وضعیت طرح‌های نیمه تمام این بخش، بر برنامه‌ریزی و حمایت تسهیلاتی برای بهره‌برداری از  این طرح‌ها به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی، تاکید کرد و یادآور شد: بهره‌برداری از این طرح‌ها ارزش افزوده قابل توجهی برای اقتصاد کشور به ارمغان خواهد آورد.

وزیر جهاد کشاورزی حمایت از حوزه دام و طیور را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و با بیان اینکه شناسایی واحدهای راکد و نیمه‌تمام این بخش در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: در مرحله بعد با کمک بانک کشاورزی، این طرح ها به چرخه تولید باز خواهند گشت.

نیکبخت با بیان اینکه در زمینه تولید و توسعه کشت گلخانه ای نسبت به دو سال گذشته شاهد تحول قابل توجهی هستیم و متقاضیان زیادی برای فعالیت در این حوزه به ویژه صادرات اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالان این بخش نیز جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید مجدد بر موضوع محدودیت منابع افزود: نباید خود را به منابع موجود محدود کنیم بلکه باید راه‌های جدیدی برای تامین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی پیدا کرده و بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد کنیم.

وی حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی را وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از توقف فعالیت و ورشکستگی واحدهای تولیدی، در تعامل با تولیدکنندگان انعطاف بیشتری داشته باشیم و با راهکارهای مناسب پشتیبان آنان باشیم.

نیکبخت ضمن قدردانی مجدد از مدیران و کارکنان بانک کشاورزی به لحاظ حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، گفت: حمایت و پشتیبانی از بانک کشاورزی را وظیفه خود می‌دانم چرا‌که معتقدیم در نتیجه پشتیبانی و تقویت این بانک، سیاست‌ها و برنامه‌های اتخاذ شده برای حمایت از فعالان بخش کشاورزی با سهولت بیشتری اجرا خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3