رویداد اینوتکنیک؛ گامی موفق در تحقق هوشمندسازی و تحول دیجیتال

معاون اقتصادی بانک مرکزی با حضور در شرکت ملی انفورماتیک تاکید کرد

معاون اقتصادی بانک مرکزی، رویداد اینوتکتیک و اقدامات انجام شده در این زمینه را گام بسیار موثری در تحقق حرکت موفق بانک مرکزی به سمت هوشمندسازی و تحول دیجیتال ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، چهارشنبه سوم آبان ماه به منظور تقدیر از فعالان و متخصصان حوزه معاونت اقتصادی بانک مرکزی در رویداد اینوتکتیک، جلسه ای از سوی شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد. در این جلسه که با حضور محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی، علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و جعفر مرتضویان مدیر نوآوری، طرح، تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد، از زحمات و همکاری کارشناسان معاونت اقتصادی بانک مرکزی به منظور تعامل و همکاری در برگزاری نخستین رویداد اینوتکنیک تقدیر و تشکر به عمل آمد و بر ادامه مسیر با قدرت بیشتر تاکید شد.
در این نشست، شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی ضمن تاکید بر برگزاری نخستین رویداد از سلسله رویدادهای اینوتکنیک، آن را گامی موفق در جهت تحقق هدف هوشمندسازی و تحول دیجیتال در بانک مرکزی دانست و تصریح کرد: در رویداد اینوتکنیک، بنای ارزشمندی پایه گذاری شد که امیدواریم با همین قوت در سالهای بعد با گستردگی هرچه بیشتر در نظام بانکی کشور بالنده شده و ثمرات ارزشمندی برای مجموعه نظام مالی و بانکداری کشور به ارمغان آورد.
وی با تشکر از گروه ملی انفورماتیک و حمایت های مدیرعامل، بر ضرورت توسعه این اقدام تاکید کرد و اذعان داشت: امروزه فناوری های نوین از جمله فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاک چین به سرعت در حال گسترش هستند، اما واقعیت این است که مجموعه حکمرانی در کشور از حوزه کسب و کار در این بخش عقب مانده و نهادهای نظارتی و تنظیم گری در مجموعه حاکمیت نتوانسته است خود را در این بخش با سرعت تحولات در بخش کسب و کار همگام سازد.
شیریجیان در ادامه افزود: بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاستگذار و پیشران توسعه در نظام بانکی و اقتصادی کشور در حال حاضر مسائل خود را در مواجهه با فناوی های نوین، شناسایی کرده و در حال شکل دهی به راه حل ها و تنظیم مقررات جدید برای استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال در نظام پولی کشور است.
معاون اقتصادی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تحولاتی که در عرصه فناوری در حال رخ دادن است، از یکسو بسیاری از فرآیندها و نظامات موجود در بخش کسب و کار، و بسیاری از سرفصل ها در حوزه نظارت و تنظیم گری را از سوی دیگر متحول خواهد کرد، لذا ما در معاونت اقتصادی با درک این ضرورت، ظرفیت سازی در این حوزه را با جدیت ویژه ای دنبال می کنیم.
اینوتکنیک؛ تبلور واقعی تعامل بانک مرکزی و گروه ملی انفورماتیک
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک نیز در این جلسه با بیان اینکه رویداد اینوتکنیک تبلور واقعی تعامل بانک مرکزی و گروه ملی انفورماتیک برای حل مسایل و پاسخ به نیازهای صنعت بانکداری کشور است، اظهار امیدواری کرد که این رویداد در آینده به طور مستمر منشا برکات و اثرات هرچه بیشتر در راستای تحول دیجیتال نظام بانکی کشور باشد.
ماهیار با اشاره به راهبرد و برنامه های عملیاتی جدید گروه ملی انفورماتیک از تاسیس یک نهاد جدید مطالعاتی و تحقیقاتی ذیل این گروه در راستای توسعه نوآوری و هماهنگی هرچه بیشتر با فضای کسب و کار خبر داد و افزود: امروزه بیش از هر زمان دیگری فناوری و فضای کسب و کار در هم تنیده و کاربردپذیری و ایجاد زمینه برای توسعه کاربرد این فناوری ها از جمله در حوزه هوش مصنوعی، از راهبردهای گروه ملی انفورماتیک برای توسعه هرچه بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به اولین دستاوردهای گروه ملی انفورماتیک در زمینه هوش مصنوعی، رونمایی از دستیار مالی هوشمند در دهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک امسال را نخستین گام عملی در تحقق برنامه های این گروه دانست و تاکید کرد: با توجه به تاکیدات و دغدغه های رییس کل بانک مرکزی در زمینه توسعه کاربرد هوش مصنوعی جهت ارتقای شاخص های مهم اقتصادی در نظام بانکی کشور، این محصول ویژه سرآغازی در زمینه تحقق بانک مرکزی هوشمند و بهره گیری این نهاد مهم از فناوری های هوشمند خواهد بود. البته در سایر حوزه های تصمیم سازی بانک مرکزی نیز در حال مطالعه و امکان سنجی برای استفاده از آخرین ظرفیت های فناوری های نوین هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  28  =  32