هواوی به رغم دردسرهای گوگل، رکورد فروش می زند!

فروش تلفن‌های هوشمند در چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تحت تاثیر کندی اقتصاد و کاهش هزینه مصرف کننده، پنج درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقاتی Canalys گزارش کرد فروش تلفن‌های هوشمند در چین، در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته و به ۶۶.۷ میلیون دستگاه رسیده است.

پنج برند برتر تلفن‌های هوشمند در چین، همگی نسبت به سال گذشته کاهش یا فروش ثابتی داشتند. ویوو با ۲۶ درصد کاهش فروش، شدیدترین افت را تجربه کرد و پس از آن اوپو با ۱۰ درصد کاهش، اپل با شش درصد افت، آنر با یک درصد افت و شیائومی با فروش ثابت نسبت به سال گذشته، قرار گرفتند.

آنر، برند سابق گوشی‌های هوشمند هواوی است که این غول فناوری چینی آن را در سال ۲۰۲۰ فروخت. این برند با فروش ۱۱.۸ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۸ درصد، رتبه اول را در چین به خود اختصاص داد. اوپو و اپل هر دو با ۱۶ درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفتند.

طبق گزارش شرکت  Canalys، اپل تا حدودی به لطف عرضه سری آیفون ۱۵ خود در چین در ۲۲ سپتامبر، رتبه بالای خود را حفظ کرد.

هواوی، ششمین برند بزرگ گوشی هوشمند در چین در طول سه ماهه سوم بود. شرکت Canalys سهم بازار هواوی را اعلام نکرد اما خاطرنشان کرد که به لطف تقاضای زیاد برای محصولات جدید میت ۶۰، سهم هواوی به سطوح قابل مقایسه با تولیدکنندگان بزرگ در چین رسیده است.

هواوی در اواخر اوت، مدل رده بالای میت ۶۰ پرو خود را به صورت غیرمنتظره معرفی کرد که به گفته بسیاری از تحلیلگران از یک تراشه ساخت چین استفاده می‌کند و در مواجهه با سال‌ها تحریم‌های فناوری آمریکا علیه این شرکت، پیشرفت را نشان می‌دهد.

طبق تحقیقات کانترپوینت، هواوی حدود ۱.۶ میلیون دستگاه از گوشی سری میت ۶۰ خود را در شش هفته اول عرضه خود فروخت. ایوان لام، تحلیلگر بازار اظهار کرد که میت ۶۰ از زمان عرضه، تقاضای بالایی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، کانترپوینت اعلام کرده است فروش آیفون ۱۵ اپل، کمتر از فروش آیفون ۱۴ در روزهای نخست عرضه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  19