تشریح جزئیات معماری سیستم‌عامل HyperOS توسط شیائومی

سیستم‌عامل HyperOS شیائومی ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۴ آبان ۱۴۰۲) در حاشیه‌ی رویداد رونمایی گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ در چین رسما معرفی خواهد شد. از چندی پیش، شیائومی تبلیغاتش را درباره‌ی این سیستم‌عامل شروع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت به‌نظر می‌رسد HyperOS پاسخ شیائومی به سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی است. طبق تصویر منتشر‌شده، معماری این سیستم‌عامل ۵ لایه دارد. لایه‌ی پایینی مربوط به سخت‌افزار و لایه‌ی بعد از آن کرنل یا هسته است. HyperOS از هسته‌های لینوکس و ولا استفاده می‌کند. ولا پلتفرم اینترنت اشیاء شیائومی بر‌پایه‌ی NuttX RTOS است.

لایه‌ی سوم از خدمات و فریم‌ورک‌های اندروید و ولا بهره می‌گیرد. لایه‌های دوم و سوم احتمالا بین دستگاه‌ها متفاوت خواهد بود. برای مثال، گوشی شیائومی و تبلت شیائومی ممکن است از لینوکس و اندروید استفاده کنند. علاوه‌براین، گجت‌های اینترنت اشیاء و ساعت هوشمند شیائومی احتمالا مبتنی‌بر هسته‌ی ولا خواهند بود. با‌ وجود این تفاوت‌ها، همگی عضوی از اکوسیستم HyperOS هستند.

هرچند شیائومی اشاره‌ای نکرده اما به‌نظر می‌رسد که لایه‌ی سوم برای گوشی‌ و تبلت‌ های صادراتی شیائومی به کشورهای خارج از چین، خدمات موبایلی گوگل (GMS) را مشابه سیستم‌عامل اندروید در خود جای خواهد داد.

شیائومی می‌گوید که از ۱۳ سال پیش و هم‌زمان با رونمایی MIUI در سال ۲۰۱۰، مشغول توسعه‌ی HyperOS بوده است؛ اما روند تحقیق‌وتوسعه‌ی جدی آن از سال ۲۰۱۷ با معرفی Vela آغاز شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  7