امسال چند نفر وام ازدواج و فرزندآوری گرفته‌اند؟

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا ۳۰ مهرماه به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۱۱ متقاضی وام ازدواج و فرزند و ودیعه مسکن، بیش از ۱۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، مهدی صحابی – مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در رابطه با تعداد متقاضیان وام ازدواج در سال 1402 گفته، در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت از ابتدای سال جاری تا ۳۰ مهرماه، شبکه بانکی کشور به ۴۷۸ هزار و ۳۵۸ نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۹۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده که این میزان رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

همچنین در سال جاری تاکنون ۴۲۳ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند به مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده که این میزان رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، آمار تسهیلات ودیعه مسکن نیز نشان می‌دهد، از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ متقاضیان وام ودیعه مسکن تعداد ۳۵۲۴۸۲ تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر به مبلغ ۱۸.۲۳ همت موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

در حال حاضر مبلغ وام ازدواج برای خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال  ۲۲۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین است. در صورتی که اگر هر کدام از زوجین بالای ۲۳ یا ۲۵ سال، سن داشته باشند، وام ازدواج  ۱۸۰ میلیون تومانی به آنها تعلق می‌گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  −  74  =