پیش بینی بورس امروز یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۳۰ مهر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل هزار و ۴۳۰ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۳ هزار و ۲۶۹ واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس ۶۵ واحد افزایش یافت و شاخص هم وزن فرابورس رشد هزار و ۱۱۴ واحدی داشت.

در پایان معاملات روز شنبه، ۳۶۹ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۳۳۰ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا)، شرکت ایرکا پارت صنعت (خکار) و شرکت داروسازی امین (دامین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های سصف‌ها (شرکت سیمان اصفهان)، تکنو (شرکت تکنو تار) و قشهد (شرکت شهد) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه فارس (غفارس)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۷۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۷ درصدی به ۲۸۷ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص کل پس از یک روز وقفه بار دیگر رشد کرد. شاخص هم وزن نیز روند کم و بیش مشابهی داشت، اما رشد بیشتری را پشت سر گذاشت. شاخص کل ۰.۰۷ درصد و شاخص هم وزن ۰.۴۸ درصد کاهش یافتند.

نماد‌های خودرویی لیدر بازار بودند و خودرو، خساپا و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

همچنین ۱۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که افت ۸۳ درصدی نسبت به روز چهارشنبه داشته است. نماد‌های وبملت، فولاد، فملی، نوری و بپاس بیشترین خروج پول را داشتند؛ بنابراین بازار با تداوم خروج سرمایه حقیقی برای سومین روز متوالی بودیم. نماد‌های بزرگ بازار با خروج پول مواجه بودند. گروه‌های بانکی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی نیز بیشترین خروج سرمایه را در میان گروه‌های بازار داشتند. با این همه با بهبود تقاضا شاخص‌ها رشد کردند. به نظر می‌رسد لیدری نماد‌های ریالی بازار نشانه مثبتی برای بورس تهران است و می‌توان در انتظار رشد ریالی‌های بازار در معاملات امروز نیز بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  9