ایلان ماسک به زودی اشتراک های پریمیوم را راه اندازی می‌کند

پلتفرم رسانه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده می شد، به زودی دو سطح جدید از اشتراک های پریمیوم را راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، «ایلان ماسک»، در پستی در X گفت: «یکی هزینه کمتر با همه ویژگی‌ها، اما بدون کاهش در تبلیغات است، و دیگری گران‌تر است، اما بدون تبلیغات است.»

ماسک که در اکتبر 2022 پلتفرم توییتر را تصاحب کرد، تلاش کرده است تا با گرفتن هزینه از کاربران و با جلب نظر تبلیغ‌کنندگانی که پس از اخراج بیشتر کارمندان ماسک و انحلال تیم‌های نظارت محتوا، خرید تبلیغات را متوقف کردند، درآمد را افزایش دهد.

ماسک اذعان کرده است که این پلتفرم به درآمد آسیب وارد کرده است و فعالان را به دلیل فشار به تبلیغ‌کنندگان سرزنش کرده است.

در حالی که او جزئیات بیشتری در مورد برنامه های اشتراک ارائه نکرد، یک مورد آزمایشی توسط X اوایل این هفته محدودیت های متعددی را برای کاربرانی که نمی خواهند برای این سرویس پرداخت کنند، پیشنهاد کرد.

X شروع به دریافت یک دلار از کاربران جدید در نیوزلند و فیلیپین به عنوان یک مورد آزمایشی برای دسترسی به این پلتفرم کرد.

این شرکت در وب سایت خود اعلام کرد کاربران جدیدی که از اشتراک انصراف داده اند، فقط می توانند اقدامات “فقط خواندنی” مانند: خواندن پست ها، تماشای ویدیوها و دنبال کردن حساب ها را انجام دهند.

سایر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز ترکیبی از طرح‌های اشتراکی و پشتیبانی‌شده توسط تبلیغات را آزمایش کرده‌اند. در حالی که یوتیوب آلفابت (GOOGL.O) دارای برنامه های پولی و رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی است، برنامه های تبلیغاتی نتفلیکس (NFLX.O) نیز البته با قیمت کمتری قابل پرداخت هستند.

یوتیوب که مانند X پر از محتوای کاربران است، بخشی از درآمد اشتراک خود را با سازندگان به اشتراک می گذارد. X که بخشی از درآمد تبلیغات خود را نیز با سازندگان محتوا تقسیم می‌کند، فاش نکرد که آیا به سازندگان محتوا در مدل‌های اشتراک بدون آگهی پول پرداخت می‌شود یا خیر.

برای درآمدزایی، ماسک شروع به دریافت 8 دلار در ماه برای سرویس اشتراک چک آبی کرد و برای شرکت‌ها برای تبلیغات در این پلتفرم تخفیف‌هایی ارائه کرد. اما از آنجایی که این شرکت به دلیل تعدیل محتوای ضعیف با انتقاد مواجه شد، تبلیغ‌کنندگان نمی‌خواستند تبلیغاتشان در کنار محتوای نامناسب ظاهر شود.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد X آغاز کرد تا ببیند آیا به دنبال انتشار اطلاعات نادرست در پلت فرم خود پس از حمله حماس به اسرائیل، با قوانین جدید فناوری در مورد محتوای غیرقانونی و مضر مطابقت دارد یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  12