آخرین وضعیت یارانه نقدی؟/ شیوه پرداخت یارانه در آبان چه تغییری می کند؟

نخستین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه‌ی پرداخت یارانه توسط دولت سیزدهم برداشته شد بگونه‌ای که سخنگوی دولت درباره تغییرات این اقدام توضیح داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سخنگوی دولت اعلام کرده است شیوه دهک‌بندی‌ها تغییر خواهد کرد و دهک به صدک تبدیل می‌شود. اما معنای این سخن چیست؟ اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی شده و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک هر خانوار تعیین می‌شد، قرار است به جای دسته‌بندی ده تایی در جامعه، جمعیت ایران به صد دسته طبقه‌بندی گردد.

از این رو دهک به صدک تبدیل می‌شود. به این ترتیب اگر هر دهک ۱۰ درصد از جمعیت ایران را در خود جای می‌داد، صدک یک درصد از جمعیت را در خود جای خواهد داد. دلیل این تصمیم اما بر می‌شود به تلاش برای رصد بهتر و دقیق‌تر مردم از نظر مالی.

سخنگوی دولت درباره تغییرات پیش‌بینی شده گفته است: یارانه نه افزایش می‌یابد، نه شیوه پرداخت آن تغییر می‌کند و فقط شیوه دهک‌بندی به صدک‌بندی ارتقا می‌یابد. به گفته وی، به جای اینکه از نظر مالی در ۱۰ دهک باشد، هر دهک به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود و این‌گونه به صورت دقیق و به صورت صدک تقسیم می‌شود.

در عین حال سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز در این باره به ایسنا گفته است: تا این لحظه خبری از تغییر در مبلغ یارانه یا یارانه‌بگیران نیست و فعلا برنامه‌ای در دستور کار قرار ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  +    =  81