تصمیم بحث‌برانگیز گوگل؛ اپ‌های بنچمارک روی پیکسل ۸ اجرا نمی‌شوند

کاربران گوگل پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو امکان نصب نرم‌افزارهای بنچمارک را ازطریق گوگل پلی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت دوازدهم مهرماه، گوگل گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را رونمایی کرد. این دو گوشی با پردازنده اختصاصی تنسور G3 روانه‌ی بازار شدند که عملکرد ضعیفی دربرابر رقبا دارد و انتقادهای زیادی را به‌دنبال داشته است.

‌طبق گفته‌ی کاربران ایکس، کارشناسانی که پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را قبل از عرضه‌ی رسمی دراختیار داشتند و مشغول بررسی محصول بودند، نمی‌توانستند اپلیکیشن‌های Geekbench و 3D Mark را روی گوشی‌های یادشده نصب کنند.

مسدودکردن نصب اپلیکیشن‌های بنچمارک در پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو مانع اجرای آزمایش‌ها شده است؛ اما برخی از کاربران توانسته‌اند با سایدلود، این محدودیت را دور بزنند.

در بنچمارک‌ گیک‌بنچ ۶، پردازنده‌ی گوگل تنسور G3 در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای امتیاز کمتری از Snapdragon 8 Gen 2 کسب کرده است. این در حالی است که Tensor G3 معماری جدیدتر و پیشرفته‌تری از برخی از رقبایش دارد.

تفاوت عملکرد بین دو پردازنده‌ی گوگل و کوالکام به معماری و لیتوگرافی برمی‌گردد. تنسور نسل سوم با استفاده از فناوری ۴ نانومتری سامسونگ تولید شده است که به‌اندازه‌ی فناوری N4P شرکت تی‌اس‌ام‌سی که برای تولید پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌شود، کارآمد نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1