نقش بیومتریک در بانکداری غیرحضوری

بانکداری توسط چندین نیرو از جمله دیجیتالی سازی و ارائه خدمات آنلاین در حال تغییر شکل است و بیومتریک برای نقش عمده ای در انواع مختلف تعاملات برای خدمات مالی رقابت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نشریه صنعتی The Banker خاطرنشان می کند که مرکز خدمات مالی دیلویت انتظار دارد جعل هویت مصنوعی تا سال ۲۰۳۰، ۲۳ میلیارد دلار زیان ناشی از تقلب داشته باشد و سهامداران، بیومتریک را ابزاری می دانند که برای مقابله با آن نیاز دارند.

مدیران UBS و iProov می‌گویند که بیومتریک می‌ تواند روشی ارزان‌ تر و آسان‌تر برای انجام تراکنش‌ های بانکی و همچنین شناسه‌ های دیجیتال قابل استفاده مجدد را ارائه دهد.

به نظر می رسد مصرف کنندگان آماده باشند. نظرسنجی PYMNTS Intelligence و AWS نشان داد اندکی بیش از نیمی از کسانی که خرید آنلاین را در یک دوره مشخص با استفاده از احراز هویت بیومتریک انجام داده اند.

«ردیابی تصاحب پرداخت‌های دیجیتال: احراز هویت بیومتریک در عصر موبایل» همچنین نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از مصرف‌ کنندگان از تشخیص اثر انگشت در میان روش‌ های احراز هویت بیومتریک حمایت می‌ کنند، در حالی که این رقم برای تشخیص چهره ۲۸ درصد است. اکثر کسانی که از بیومتریک صورت استفاده می کنند، اغلب این کار را انجام می دهند، با این حال، ۶۰ درصد گفته اند که حداقل به صورت هفتگی از آن استفاده می کنند.

جای تعجب نیست که یکی از مشوق های استفاده در آینده بیومتریک است. پاسخ دهندگان جوان تر از این فناوری بیشتر از سالمندان و بزرگسالان استفاده می کنند. کمی بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اصلاً نمی خواهند از بیومتریک استفاده کنند.

بانک UBS رگولاتورها را تحت فشار قرار می دهد تا در غیاب یک عامل دانش یا مالکیت، اجازه دهند چندین بیومتریک برای احراز هویت استفاده شود. این امر می تواند ایمن تر و بدون اصطکاک باشد، و مدیر اجرایی UBS، پاسکال تاورنیر می گوید: «این آینده است.»

پرداخت از راه دور

شرکت های Fourthline و Buy Now Pay Later پردازشگر پرداخت Scalapay یک شراکت استراتژیک ایجاد کرده اند تا به کسب و کارها کمک کنند تا از قوانین شناخت مشتری (KYC) و ضد پولشویی (AML) پیروی کنند.

بر اساس این اعلامیه، Fourthline از بیومتریک چهره، تشخیص کاراکتر نوری و سایر فناوری‌های اختصاصی خود کمک می‌ کند تا به مشتریان Scalapay اجازه دهد تا با شرایط در حال تغییر مقررات سازگار شوند.

شرکت iDenfy توسط بازار آنلاین Quoka مستقر در آلمان برای تأیید هویت با بیومتریک سلفی، محافظت از خریداران و فروشندگان در برابر تقلب انتخاب شده است.

فین‌ تک لیتوانیایی NomadRem نیز iDenfy را برای محافظت از انتقال پول آنلاین، پرداخت صورت‌ حساب و سایر تراکنش‌ های خود در برابر کلاهبرداری انتخاب کرده است.

ورود آنلاین

متوقف کردن کلاهبرداران پیش از افتتاح حساب، معتبرترین مورد استفاده از بیومتریک در خدمات مالی است.

شرکت Socure پلتفرم تأیید هویت بیومتریک و جلوگیری از کلاهبرداری خود را به فناوری eCU ارائه دهنده فناوری اتحادیه اعتباری برای ورود ایمن و لحظه ای به مشتری ارائه می‌ کند.

ارائه‌ دهنده پلتفرم بانکی شخصی Backbase برای تأیید بیومتریک، نظارت بر تراکنش و قابلیت‌ های انطباق به Frankie One روی آورده است. بر اساس این اعلامیه، افزودن فناوری FrankieOne به عنوان یک عامل مهم برای Engagement Banking Cloud (EBC) به تازگی منتشر شده Backbase در نظر گرفته می شود.

بیومتریک همچنین در نرم افزاری ایجاد می شود تا پلتفرم های راه دور را به هم متصل کند.

احرازهویت بیومتریک Bonifii در نرم‌افزار بانکداری دیجیتال FIVEGPT که توسط Bonifii و Best Innovation Group (BIG) بر اساس پلتفرم بانکداری صوتی FIVE این گروه توسعه داده شده است، ساخته شده است. این راه حل برای اتصال رابط های صوتی، پلتفرم های آنلاین و مراکز تماس در نظر گرفته شده است.

بانکداری حضوری

بیومتریک همچنین در شعب بانک‌ ها به منظور بهبود راحتی مشتریان و همچنین گسترش اقدامات شمول مالی در حال استقرار است.

به گزارش The National، بانک پاپوآ گینه نو Nasfund Contributors Savings and Loan Society (NCSL) یک سیستم شناسایی بیومتریک را برای دسترسی اعضا به حساب در شعبه خود در Lae مستقر کرده است.

یک کیوسک سلف سرویس در شعبه نصب شده است تا به درخواست‌ های وام، نقل و انتقالات، برداشت‌ ها و اظهارنامه الکترونیکی از طریق احراز هویت بیومتریک دسترسی داشته باشند.  دومین دستگاه سلف سرویس برای نصب در بازار Lae در هفته های آینده در نظر گرفته شده است.

به گفته Gov Insider، دستگاه‌ های باجه خودکار (ATM) با بیومتریک iProov و تشخیص زنده بودن در سنگاپور به دلیل نوآوری خود جایزه گرفتند.

صندوق تامین مرکزی این کشور جزیره ای، راه اندازی دستگاه های خودپرداز OCBC با بیومتریک صورت iProov را با همکاری آژانس فناوری دولتی سنگاپور رهبری کرد.

این دستگاه‌ ها به دریافت‌ کنندگان مزایای دولتی امکان برداشت وجه نقد حتی بدون حساب OCBC را می‌ دهند و برنده «جایزه بهترین پذیرش» در جوایز محلی Techblazer شده‌ اند.

منبع: www.biometricupdate.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  51  =