چند شرکت بیمه به لیست میلیاردرها راه یافتند؟

رتبه ‌بندی به ‌روز رسانی ‌شده از Insuramore، «میلیاردرهای بیمه‌ گر» سال ۲۰۲۲ را ارائه داد. این رتبه بندی شرکت ‌ها و گروه‌ هایی را نشان می ‌دهد که در مجموع از ۱ میلیارد دلار حق بیمه مستقیم ناخالص در کل کسب ‌و کار زندگی/درآمد سالیانه، سلامت، دارایی و تلفات جانی فراتر رفته ‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، در مجموع، 638 گروه بیمه گر در سراسر جهان در سال 2022 به این نقطه عطف رسیدند که نشان دهنده قدرت گسترده و قدرت مالی این نهادها است. هنگام تقسیم اعداد بر اساس بخش، 304 میلیاردر بیمه برای کسب و کار زندگی/سالیانه، 220 شرکت در حوزه بیمه درمانی و 275 شرکت در بخش بیمه P&C وجود داشت.

به طور خاص، در بخش بیمه P&C، اعداد بیشتر از این تقسیم شدند: 158 گروه بیمه گر بیش از 1 میلیارد دلار حق بیمه مستقیم ناخالص برای خطوط تجاری P&C، 153 برای خطوط خصوصی P&C، 119 برای بیمه وسایل نقلیه موتوری و 48 گروه برای بیمه خانه کسب کردند.

Insuramore همچنین خاطرنشان کرد که این اعداد به دلیل دستیابی برخی گروه ها به این آستانه در بخش های مختلف به بیش از 638 گروه می رسد. علاوه بر این، با توجه به بیمه اتکایی، تعداد میلیاردرهای بیمه گر در سال 2022 به 658 نفر افزایش می یابد.

تازه واردان به باشگاه میلیاردرها

در سراسر این بخش، 32 گروه در طول سال 2022 به صفوف میلیاردرهای بیمه گر پیوستند و از آستانه 1 میلیارد دلاری در فعالیت مستقیم ناخالص عبور کردند که رشد قابل توجهی نسبت به سال 2021 داشت.

• شرکت ‌های بیمه تجاری با رشد سریع در بخش P&C شرکت های Atrium Underwriting Group، Kinsale Capital Group و Skyward Specialty بوده اند.
• شرکت های بیمه اتکایی به سرعت در حال گسترش با تجارت مستقیم عبارتند از RenaissanceRe و SiriusPoint.
• گروه های بیمه گر مستقر در کشورهایی با رشد بازار پایه قوی شرکت هایی همچون Seguros Bolívar، State Life Insurance Corporation of Pakistan، و Wafa Assurance هستند.

این گزارش همچنین بر تسلط گروه UnitedHealth در سال 2022 به عنوان بزرگترین گروه بیمه گر جهان، با حق بیمه مستقیم ناخالص حدود 80 درصد بیشتر از Allianz، تاکید کرد. با این حال، این دو گروه تنها دو گروه با سهم بازار از کل فعالیت بیمه در سراسر جهان با سهمی بیش از 2 درصد بودند.

با توجه به اینکه ارزش بازار جهانی بیمه در سال 2022 تقریباً 7 هزار میلیارد دلار در تجارت مستقیم ناخالص بود، تمرکز فعالیت نیز مشهود بود. 20 گروه برتر بیمه گر 3/28 درصد، 100 گروه برتر 6/60 درصد و 500 گروه برتر 90 درصد از این فعالیت را به خود اختصاص داده اند.

برای گروه ‌های بیمه‌ گر جدیدتر، به‌ ویژه آنهایی که در حوزه نوآوری فناوری بیمه هستند، گروه Insuramore مشاهده کرد که هنوز یک سفر طولانی تا پیوستن به صفوف میلیاردرهای بیمه ‌گر در پیش است.

با این حال، یک استثنای قابل توجه، اسکار هلث مستقر در ایالات متحده است و علی رغم اینکه در اواسط سال 2023 در رتبه های پایین قرار داشت، به سرعت به رتبه های بالاتر صعود کرد و رشد و پتانسیل امیدوار کننده ای را به نمایش گذاشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2